April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز- ایالات متحده در تلاش برای ساخت پهپاد ماوراصوت جدیدی به منظور انجام وظایف جاسوسی و گشت زنی است که تا سال 2030 تکمیل خواهد شد.

به گزارش ساینس ورلد، این پهپاد قادر به عبور سریع مخفیانه از مرزهای کشورهای دشمن و ارسال عکس های تهیه شده بدون امکان کنترل و شناسایی توسط رادارهاست.

این پهباد جاسوس ماورا صوت به گونه ای طراحی می شود که شناسایی و شلیک به ان ناممکن باشد. نیروی هوایی ارتش آمریکا قصد دارد پهپادهای مذکور را تا سال 2040 مجهز به سلاح هم بکند تا بتواند از آنها برای شلیک به اهداف مورد نظر استفاده نماید.

ارتش آمریکا مدعی است سرعت و انعطاف بالای این پهبادها باعث می شود دشمن حتی در صورت شناسایی آنها تنها چندثانیه برای واکنش فرصت داشته باشد و در نتیجه فرصت کافی برای فرار آنها وجود خواهد داشت.

تاکنون هیچ پرواز آزمایشی توسط این پهبادها صورت نگرفته ولی گفته می شود چین در حال آزمایش پهبادهای مشابهی است و تا سال 2020 از آنها رونمایی خواهد کرد. این پهبادها که قابلیت مجهز شدن به موشک را هم خواهند داشت تا 90 کیلومتر در ساعت سرعت خواهند داشت و این رقم بیشتر هم خواهد شد. علاوه بر چین روسیه هم در حال ساخت پهپادهای مشابهی است که تا سال 2022 از آن رونمایی می شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: