April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۲۳۳
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
0
مسعود کرباسیان گفت: براساس توافق نامه همکاری های گمرکی دو کشور می توانند تاجران خوشنام و فعالان مجاز اقتصادی را به یکدیگر معرفی کنند تا این گونه مشکلات برطرف شود.
تاکید گمرک ایران و کره جنوبی بر اجرایی شدن توافقنامه گمرکیپول‌نیوز- رییسان گمرک های ایران و کره جنوبی بر اجرایی شدن توافقنامه گمرکی دو کشور و تبادل لیست فعالان اقتصادی مجاز را بر اساس آن خواستار شدند .

رییس کل گمرک ایران در حاشیه اجلاس سالیانه سازمان جهانی گمرک در بروکسل در دیدار با رییس گمرک کره جنوبی گفت: برخی کالاها به صورت سی کی دی (CKD) وارد می شوند، درحالی که باید به عنوان کالای تکمیل شده، اظهار شوند.

CKD بسته ای کامل، شامل تمام قطعاتی است که برای تولید وسیله نقلیه باید به یکدیگر متصل شوند.

بنابراین گزارش، مسعود کرباسیان اظهار داشت: براساس توافق نامه همکاری های گمرکی دو کشور می توانند تاجران خوشنام و فعالان مجاز اقتصادی را به یکدیگر معرفی کنند تا این گونه مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ایران 18 کشور همسایه دارد که هفت کشور در میان آنها متصل به خشکی است و سالیانه 15 میلیون تن کالا از ایران به سایر کشورها ترانزیت می شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه گمرک ژاپن همکاری های خوبی با گمرکات ایران و افغانستان در زمینه آموزش دارد، از رییس گمرک کره جنوبی خواست تا همکاری هایی را در این زمینه آغاز کنند.

کرباسیان تاکید کرد: سفر رییس جمهور کره جنوبی به ایران و امضای توافق نامه گمرکی زمینه همکاری های بسیار خوبی را میان گمرکات دو کشور فراهم کرده است.

همچنین « چئون هونگ یوک » * رییس گمرک کره جنوبی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مبادلات اقتصادی، تجاری و صنعتی افزود: توافقنامه گمرکی بین دو طرف بسیار مهم است؛ این توافقنامه با ارسال به مجلس این کشور، مورد تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با 5 + 1 زمینه گسترش همکاری های اقتصادی میان تهران و سئول را بهتر فراهم ساخته و دو طرف باید به سمت ارتباط های الکترونیکی حرکت کنند، زیرا کاهش جعل اسناد را به دنبال دارد.

ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 معادل چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بود که از این رقم 360 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیون دلار واردات از کره صورت گرفته است. با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور در این سال به 9 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: