April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۴۱۰
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
0
مسائل مربوط به آينده را با برنامه ريزى هاى هدفمند به خودِ آينده موكول كنید تا فشار زندگی آینده را در حال به دوش نکشید و بیشتر از فضای کنونی خود لذت ببرید.
پول‌نیوز - آموزش خوش بینی و تقویت انگیزه های مشترک در بین زوج ها باعث کاهش طلاق در سطح جامعه می شود.

یک مشاور روانشناس در گفت‎وگو با پول‌نیوز اظهار داشت: زندگی مدرن، کم رنگ شدن آداب، سنن و شیوه های اصیل زندگی باعث شده است موضوعات اقتصادی بر میزان امید زوجین در ادامه دادن زندگی مشترک تاثیرگذار باشد، درحالی که اگر همین خانواده ها بر ادامه روند زندگی مشترک خوش بین بودند هیچ گاه حاضر به طلاق نمی شدند.

احمد ستایش تصریح کرد: ميزان خوش بـينی نوع نگرش افراد را نسبت به زندگی و دنيای پيرامون آنها را منعكس مي كند و هنگامی که اساس انگیزه های مشترک یک خانواده بر موضوعات مالی و اقتصادی بنا شده باشد می توان به راحتی پیش بینی کرد که نوسانات مالی می تواند بر ادامه حیات عاطفی این افراد تاثیرگذار باشد؛ درحالی که ریشه های یک خانواده باید بر مواردی نظیر ایثار، از خودگذشتگی، عشق و فداکاری گسترده باشد.

نویسنده کتاب "سرزمین خوش بینی" ادامه داد: خوش بینی هیچ یک از حقایق تلخ دنیای امروزی را انکار نمی کند، بلکه به دنبال یافتن راهی برای مقابله با مشکلات است و به همین دلیل خانواده ها و به خصوص زوج های جوان باید با شیوه های خوش بینی آشنا شوند، این درحالی است که اگر این آموزش ها پیش از ازدواج صورت پذیرد، شاهد خانواده های شاداب، پویا و با انگیزه  خواهیم بود.

وی با بیان اینکه زندگی مشترک بدون وجود ارزش‌ها و اهداف متعالی دوام نخواهد داشت، افزود: همسران جوان‌ ‌باید اساس تشکیل خانواده را رسیدن به اهداف معنوی و عاطفی قرار دهند، حتی اگر بدون توجه‌ ‌به چنین اهدافی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند، باز هم باید تلاش کنند در برنامه‌ها و‌ ‌رفتارهای خود به آنها اهمیت دهند.

بنیان‌گذار تکنیک های نوین خوش بینی در ایران، بدبینی در زوج های جوان را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: تجربه نشان داده که این افراد یا دچار بدبينى حاضر هستند و یا بدبينى نسبت به آينده، که بررسی ریشه های هر دو نوع بدبینی نشان می دهد آنها چنان درگیر رویدادهای تلخ پیرامون خود شده اند که هوش خوش بینی شان کمرنگ شده و دچار بی انگیزگی و روزمرگی شده اند، درحالی که اگر افراد بدبین اين باور را در خودشان تقويت كنند كه دنيا در حال رشد و بهبودى است، هوش خوش بینی شان فعالتر می شود و به آينده نیز اميدوارتر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: زوج های جوان بايد هوشيار باشند؛ چرا كه بدبينى تاثيرات مخربى بر روابط آنان خواهد داشت و نباید از آن به سادگی بگذرند، بنابراين توصيه مى شود كه شرايطى براى  جوانان فراهم شود تا بتوانند با آموزش هاى لازم با اين باورهاى منفى مبارزه كرده و خوش بينى را به زندگى و روابط خود تزريق كنند.

نویسنده کتاب سرزمین خوش بینی گفت: تحقيقات نشان مى دهد افراد خوش بين، علاوه بر ميزان سلامت جسمى بالاتر، از ميزان رضايتمندی بیشتری در زندگى نيز برخوردارند و البته در زندگى موفق تر هستند. به همین دلیل توصیه می شود افراد بدبین در گام نخست بیاموزند که مسائل مربوط به آينده را با برنامه ريزى هاى هدفمند به خود آينده، موكول كنند، تکنیکی ساده که باعث خواهد شد افراد فشار زندگی آینده را درحال، به دوش نکشند و بیشتر از فضای کنونی خود لذت ببرند.

وی در پایان با بیان اینکه هر یک از ما باید‌ ‌بتوانیم بین گذشته، حال و آینده رابطه متعادلی برقرار کنیم افزود: زوجین ممکن است قبل از ازدواج، خاطرات، تجربیات و آرزوهایی داشته باشند که متفاوت از‌ ‌شرایط فعلی آنها است و این احتمال وجود دارد که آثار وقایع گذشته در زندگی زناشویی‌ ‌احساس شود و چه بسا باعث بدبینی شود. در‌ ‌چنین مواردی اگر فردی مسائل گذشته را وسیله اعتراض یا تحقیر دیگری قرار دهد و‌‌ ‌‌یا در حسرت گذشته باشد، نمی‌تواند امید به زندگی خانوادگی شیرین و سالمی داشته باشد.‌ زندگی مشترک محتاج خوش بینی و روحیه رضایت نسبت به حال، فراموش کردن تلخی ها و بدبینی های‌ ‌گذشته و امید به آینده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: