کد خبر: ۱۸۹۶۹۱
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
0
«شاپور محمدی» گفت : با اقدام هایی که در این بخش انجام شد، شاخص بهبود محیط کسب و کار کشور از رتبه 152 به رتبه 118 ارتقا یافت.
صعود 38 پله ای شاخص بهبود محیط کسب و کارپول‌نیوز- معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره اقدام های صورت گرفته برای بهبود محیط کسب و کار به میزان 38 پله گفت: تاکنون نزدیک به دو هزار مجوز صدور کسب و کار احصا شده است که 500 مورد آنها به عنوان مجوز زاید شناسایی و حذف شد.

«شاپور محمدی» در نشستی با حضور استاندار تهران، رییسان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران و نمایندگان بخش غیردولتی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران افزود: با اقدام هایی که در این بخش انجام شد، شاخص بهبود محیط کسب و کار کشور از رتبه 152 به رتبه 118 ارتقا یافت.

وی تاکید کرد مهمتر از حذف مجوزها، تعیین زمان واقعی صدور مجوز کسب و کار و رعایت آن به صورت عملی است و گفت: شرایطی فراهم شده است که دستگاه ها به صورت داوطلبانه مجوزهای زاید را حذف کنند و هیات مقررات زدایی با وجود داشتن اختیار، این کار را انجام نمی دهد.

محمدی ادامه داد: برای صدور مجوزها سقف زمانی گذاشته می شود و با اعلام عمومی این سقف زمانی، همه دستگاه ها باید در مدت زمان تعیین شده جواب مثبت یا منفی را ارایه کنند.

معاون وزیر اقتصاد بیان داشت: اگر صدور مجوز ساخت با مجوزهای انشعاب آب، گاز، تلفن و برق به صورت یکجا صادر شود، سرعت کار افزایش می یابد و در این زمینه استانداری ها با همکاری و هماهنگی شهرداری ها می توانند کمک شایان توجهی کنند.

وی گفت: اگر بتوانیم مراحل صدور مجوز را به صورت پیامکی به متقاضیان اعلام کنیم، در رفع مشکلات احتمالی و تسریع روند صدور مجوز کمک خواهد کرد.

محمدی یادآور شد: زمانی سامانه پیامکی قابلیت اجرا دارد که مجوزها الکترونیکی شوند و به این منظور، شایسته است هر دستگاه اجرایی تلاش کند پنج مجوز خود را به صورت الکترونیکی صادر کند.

نقش بهبود محیط کسب و کار در جذب سرمایه گذاری خارجی، اقدام های انجام شده برای پروژه های بهبود محیط کسب و کار و ضرورت ایجاد مرکز مالی بین المللی در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی چندی پیش عنوان کرده بود: ارتقای رتبه تنها هدف دولت نیست، زیرا فقط برای سرمایه گذاری خارجی ملاک عمل قرار می گیرد و اصل این است که مردم احساس خوبی در زمینه کسب و کار داشته باشند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: