April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۹۶۹۳
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
0
وی روند پیشرفت منطقه آزاد انزلی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به ظرفیت بهره گیری از بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی در بخش ساخت اسکله، یک پست اسکله با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است.
 پول‌نیوز-دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: بخش خصوصی چهار پست اسکله با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی در دست ساخت دارد.

اکبر ترکان بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای در حال احداث در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:با تکمیل بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی به کانون داد و ستد کالاهای راهبردی منطقه خزر تبدیل شده است .

وی گفت که در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی برای صادارت بازار روسیه هدف گیری نموده است .

وی خاطرنشان کرد : آماده سازی زیرساخت های منطقه برای جذب سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد.

ترکان متذکر شد : سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی و منطقه آزاد در حوزه های صنعت، ساخت انبار و سردخانه در جهت توسعه مبادلات تجاری بین ایران و روسیه بوده و براساس صادرات به روسیه احداث شده است. 

وی روند پیشرفت منطقه آزاد انزلی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به ظرفیت بهره گیری از بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی در بخش ساخت اسکله، یک پست اسکله با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: بخش خصوصی نیز چهار پست اسکله را با اعتبار 300 میلیارد تومان در بندر کاسپین در دست ساخت دارد. 

ترکان خاطرنشان کرد:رویکرد احداث طرحهای سرمایه گذاری و پروژه های زیرساختی این منطقه صادراتی است.

وی اظهار کرد:بخشی از اسکله شرقی به طول 150متر، در هفته دولت آماده می شود و مابقی آن در آبان ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اتصال تقاطع غیر هم سطح شهید نامجو به محور اصلی رشت به انزلی بیان کرد:با توجه به آزاد سازی اراضی در این محدوده، به صورت بزرگراه درحال ساخت است.

دبیر شورای عالی مناطق ازاد کشور امروز چهارشنبه از عملیات اجرایی احداث موج شکن های مجتمع بندری کاسپین، عملیات عمرانی احداث جاده دسترسی به مجتمع بندری کاسپین، پروژه عمرانی احداث استخر سرپوشیده در کنار مرکز تفریحات دریایی، طرح احداث پارک نوار ساحلی تجاری و گردشگری، طرح های سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی محور طلایی در خصوص احداث سردخانه 10 هزار تنی ،انبارها و مخازن نفتی در پس کرانه مجتمع بندری کاسپین و چند واحد صنعتی تولیدی بازدید کرد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر بوده و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند. 

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است. 

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: