April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) گفت: مذاکره برای تامین فاینانس، پیگیری موضوع قرارداد و انتخاب بخش های فنی هواپیماهای ایرباس بین متخصصان ایران ایر، شرکت های هواپیماسازی ایرباس و ای تی آر(ATR) با دقت و سرعت در حال انجام است.

فرهاد پرورش افزود: مذاکرات قراردادی و فنی ایران ایر با شرکت های ایرباس و ATR (زیرمجموعه ایرباس درایتالیا و سازنده هواپیماهای 50 نفره) ادامه دارد و در حال طی مسیر عادی خود است. از آنجا که این قرارداد در حجمی بسیار وسیع حایز نکات پراهمیتی است لذا باید با دقت نظر به آن پرداخته شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه به همین منظور هفته گذشته یک تیم از ایرباس در تهران بود، تاکید کرد، هیچ پروژه ای بین ایران ایر و ایرباس متوقف نشده است.

به گفته وی، این هفته هم یک تیم دیگر از ایرباس به تهران آمده اند و همزمان مذاکرات ما با نمایندگان شرکت ای تی آر که این هفته در تهران حضور دارند، ادامه دارد.

پرورش با اعلام اینکه به غیر از شرکت هواپیماسازی بویینگ درحال پیگیری دو قرارداد با ایرباس و ATR هستیم، درباره جزییات گفت و گو با ATR گفت: همانگونه که قبلا هم اعلام شد تفاهم نامه با ATR برای خرید 20 فروند هواپیمای کوچک و مناسب برای شهرهایی که دارای فرودگاه های کوچکتر هستند، منعقد شده است.

** پیشرفت مذاکرات فنی با دو کمپانی ایرباس و ATR

پرورش با تاکید بر اینکه مذاکره با این دو کمپانی ادامه دارد، به چگونگی مذاکرات فنی با این دو شرکت اشاره و گفت: بخشی از مذاکرات شامل هواپیماها است که با کمپانی سازنده هواپیما در حال پیشرفت است و باید با تولیدکنندگان آن ارتباط برقرار کرد. بخش دیگری مثل نوع و تعداد صندلی و یا انتخاب سیستم های داخل هواپیما از جمله مواردی است که خریدار حق انتخاب دارد.

و لذا در زمینه تمام این موارد متخصصان ایران ایر در قسمت مهندسی تعمیرات و عملیات و همچنین در قسمت بازرگانی روی چیدمان هواپیما، با کارشناسان ایرباس و ATR درحال مذاکره هستند.

پرورش با بیان اینکه بطور همزمان مذاکرات برای تامین مالی پروژه ها ( فاینانس ) و هم چنین اخذ مجوزهای لازم توسط طرف مقابل درحال پیگیری است، گفت: هیچ کاری متوقف نشده است و با سرعت و دقت ادامه دارد.

براساس پیش قراردادی که اواخر سال گذشته همزمان با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور فرانسه بین ایران ایر و ایرباس امضا شد، این شرکت قرار است 118 فروند هواپیمای ایرباس به قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون دلار به صورت اجازه به شرط تملیک از ایرباس خریداری کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: