April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۰۳۱
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
0
در حالی قرار است صادرات گاز آمریکا به منطقه خلیج فارس و امارات انجام شود که ایران و قطر از بزرگترین دارندگان و تولیدکنندگان گاز جهان در همسایگی امارات هستند.
پول‌نیوز - دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: هنوز ارزیابی مشخصی از وضعیت ورود ایران به بازار گاز وجود ندارد، بنابراین نمی توان از اکنون تاثیر ورود گاز آمریکا به منطقه خلیج فارس را اعلام کرد.

محمدحسین عادلی درباره صادرات گاز آمریکا به منطقه خلیج فارس و تهدید بازار ایران و سایر تولیدکنندگان، افزود: ایران هنوز به طور جدی وارد بازار گاز منطقه نشده است، بر این اساس، باید زمانی که شرایط ایران برای ورود به بازار گاز منطقه تثبیت شد، اقدام به ارزیابی شرایط کرد.

وی همچنین درباره برنامه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) برای مدیریت بازار گاز و ورود به حل اختلاف های گازی میان کشورهای مختلف و تبدیل شدن به مرجع حل اختلافات در تجارت جهانی گاز، گفت: اکنون چنین برنامه ای در دستور کار مجمع قرار ندارد.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز ادامه داد: اعضا مجمع کشورهای صادرکننده گاز اختلافی ندارند که مجمع بخواهد در آن دخالت کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا که تا چندی پیش به عنوان واردکننده انرژی به شمار می رفت، به پشتوانه توسعه صنعت شیل های نفت و گازی، توانسته علاوه بر تامین نیاز داخل به صادرکننده گاز نیز تبدیل شود.

این کشور، با راه اندازی تاسیسات ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) در نظر دارد محموله های گازی خود را به اروپا، شرق دور و سایر مناطق صادر کند.

حتی آمریکا مذاکراتی را نیز با امارات برای صادرات محموله های ال.ان.جی انجام داده و قرار است به زودی نخستین محموله ال.ان.جی این کشور به منطقه خلیج فارس صادر شود.

در حالی قرار است صادرات گاز آمریکا به منطقه خلیج فارس و امارات انجام شود که ایران و قطر از بزرگترین دارندگان و تولیدکنندگان گاز جهان در همسایگی امارات هستند.

مجمع کشورهای صادرکننده گاز به عنوان بزرگترین مجمع گازی جهان به شمار می رود که 19 کشور در آن عضویت دارند. کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی را تشکیل می دهند.

هلند، نروژ، عراق، عمان، آذربایجان، قزاقستان و پرو نیز به عنوان اعضای ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز به شمار می روند.

به گفته عادلی دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، 19 کشور عضو این مجمع 67 درصد ذخایر گازی، 66 درصد تجارت از طریق خط لوله و 64 درصد تجارت ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) جهان را در اختیار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: