کد خبر: ۱۹۲۱۸۹
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
0
پول‌نیوز - روسیه پس از پیشنهاد ونزوئلا به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای آغاز مذاکره بین کشورهای عضو و غیر عضو این سازمان با هدف تعلیق رشد در میزان تولید، تثبیت بازارهای جهانی و تقویت قیمت ها، با این خواسته مخالفت کرد.

ائولوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا دیروز (یکشنبه) به اوپک پیشنهاد داد تا یک جلسه بین کشورهای عضو و غیر عضو این سازمان برای توافق در زمینه اتخاذ راهکار ایجاد ثبات در قیمت نفت برگزار شود.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه امروز در این باره اعلام کرد: هیچ زمینه ای برای تعلیق میزان رشد تولید و خودداری از عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی وجود ندارد، زیرا بهای کنونی 40 تا 50 دلار برای هر بشکه مناسب است.

بنا به اعلام روزنامه اینترنتی گازتا رو، وی در همین حال اعلام کرد که اگر کشورهای عضو اوپک مساله تعلیق را دوباره مطرح کنند، روسیه آماده بررسی است، ولی اگر قیمت ها دوباره سقوط کند، ضرورت توقف در رشد میزان تولید پیش می آید.

وزیر انرژی روسیه همچنین با بیان اینکه در فصل پاییز با خالد الفالح وزیر نفت عربستان سعودی دیدار و مذاکره می کند، گفت: مسکو همواره آماده مذاکرات است و براساس همین رویکرد اگر ضرورت جدیدی شکل بگیرد و در اوپک نیز مطرح شود آن را بررسی می کنیم.

روسیه پس از مذاکرات شکست خورده تعلیق نفتی با چند کشور عضو اوپک که اوایل سال جاری میلادی در دوحه قطر برگزار شد، اعلام کرد که همکاری های خود را با این سازمان برای تثبیت و تقویت بهای جهانی نفت قطع کرده، ولی به همکاری خود در باره تبادل اطلاعات و نظارت بر وضع بازارهای جهانی ادامه می دهد.

روسیه دومین تولید کننده نفت پس از آمریکا با روزانه 10 میلیون و 500 هزار بشکه است.

درآمدهای نفتی این کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 2015 با 38 درصد سقوط به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار کاهش یافت که بیشترین رکورد شکنی منفی از سال 2004 است، در حالیکه حجم صادرات نفتی حداقل چهار درصد بیشتر شده است.

از سوی دیگر، بخش صادرات گاز روسیه هم همین شرایط را تجربه می کند و دور نمای آن روشن نیست.

مسکو تا پیش از جریان سقوط آزاد بهای نفت که در چهار سال گذشته از بیش 100 دلار تا کانال 30 دلار پایین آمد، تمایلی به همکاری گسترده با اوپک در تنظیم بازارهای جهانی را نداشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: