April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۷۳۹
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
0
میرازیی گفت:‌ حل بحران اشتغال در گرو انقلاب و خلاقیت هم در میان مدیران و سیاست گذاران وهم در میان جویندگان کار و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است و هم در ذهنیت سیاستگذاران است که اشتغال را در گروه منابع مالی می بینید و لازم است به اصلاح ذهنیت دانش آموختگان که در انتظار فرصت‌ها شغلی دولتی هستند توجه کنیم.
امید به زندگی در ایران 75سال استپول‌نیوز - معاون وزارت اقتصاد و دارایی گفت: متوسط سن بازنشتگان ۵۱ سال است که این در نیروهای مسلح به ۴۸ سال کاهش می یابد اما امید به زندگی ۷۵ سال است؛ بنابر این فرد بعد از بازنشتگی ۲۵ سال فرصت کار کردن دارد و انتظار برای بیرون کردن بازنشتگان بی معناست.

میرازیی در حاشیه برگزاری سومین گرده همایی  مسئولان امور جوانان استان ها در دیزین افزود:‌ حل بحران اشتغال در گرو انقلاب  و خلاقیت هم در میان مدیران و سیاست گذاران وهم در میان جویندگان کار  و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است و هم در ذهنیت سیاستگذاران است که اشتغال را در گروه منابع مالی می بینید و لازم است به اصلاح ذهنیت دانش آموختگان که در انتظار فرصت‌ها شغلی دولتی هستند توجه کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نه منابع مالی برای فرصتها شغلی و نه منساب فرصت‌های شغلی در دولت وجود دارد دارد حالی که فرصت ها شغلی برای تولید کالا و خدمات در جامعه موجود است در مقایسه با سایر کشورها به این فرصت ها در بازار و اقصاد زیاد است.

میرزایی تاکید کرد :‌بخشی از بهره گیری از این فرصت ها در گرو  توانمندسازی جوان است که شامل توامندسازی ذهنی مهارتی سازمان پذیری، بانک پذیری، تشکل پذیری و توانایی انجام کار جمعی  است و بخشی از آن در گروه مواجه جدی با تجاربت و زمینه‌های کارآفرینان است.  باز توانی و بازبینی تجاربت کار آفرینان بزرگ در عرصه اقتصاد  از اهمیت زیادی برخورد است  بخشی از آن به صورت مستقیم به آموزش مربوط است.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه گفت :‌ظرفیت ها ی سازمانی قانونی و مالی برای کار آفرینی مطرح است نهادهایی مانند قوانینی حمایتی بخش تعاون و یا  قوانین و مقرارات حمایت دانشگاهیان در حال حاضر وجود دارد که از جمله آنها می توان به معافیت‌ها مالیاتی برخوداری از  وام‌ها کم بهر ه  و برخورداری از فرصت واگذاری زمین در مناطق آزاد و تجاری اشاره کرد سازمان‌هایی مانند صندوقکار آفرین بانک توسعه تعاون در این حوزه نقش آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا سیاست ها اشتغال در حال حاضر با واقعیت‌های موجود در جامعه  تطابق دارد؟ گفت: در حال حاضر سیاست ها با تغییر رویکرد  مواجه شده است در حوزه اشتغال سیاستها از موضع و  محتوی تزریق منابع مالی برای ایجاد اشتغال به سمت توسعه بازار و بهره گیری از فرصت حرکت می کند طرح ها ی اشتغال تکاپو حرکت و کار آفرینی با همین مضمون اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت :‌ موضوع اصلی رشد اقتصاد ی و توانمندسازی بنگاه‌های موجود است در حال حاضر در عرضه و تقاضا دچار مشکل هستیم  و همه توجهات معطوف به حل مشکل تقاضاست. برخی از جویندگان کار انتظارات بزرگی دارند اما به اندازه کافی توانایی ندارند. در حال حاضر سازمان‌ها تشکل‌سازی جوانان مانند انجمن‌ها،   کانون‌های فرهنگ و هنری در دانشگاه و خارج از دانشگاه از بین رفته یا تضعیف شده است.   از سوی دیگر نوعی ترس و نگرانی از دوران دانشآموزی از سوی پدر و مادر به  نوجوانان و جوانان منتقل می‌شود و والدین از فرزندان خود میخواهند فقط به تحصیل بپردازند.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی درباره پولدار شدن برخی از افراد در مدت کوتاه گفت:‌ در موضوع فیش‌های حقوقی نجومی بحث‌های جالبی مطرح است.  از سویی افرادی حقوق‌هایی را دریافت کردند که تناسبی با کار آنها نداشت اما از سوی دیگر یک وجوه مهم نادیده گرفته شد. مدیرانی که توانایی زیادی دارند و می توانند بازار یابی بین‌الملل کنند نباید به آنها حقوقی معادل مدیران دیگر داده شود. در واقع مدیران باید به اندازه توانایی و خلاقیت خود حقوق دریافت کنند اما در زمینه فیش‌های حقوقی دریافتی الزاما ارتباطی با کارایی نداشت.

وی درباره چند شغله بودند برخی از مدیران گفت:‌ در حال حاضر این موضوع چندان مطرح نیست در واقع باید به بازنشتگان توجه کرد  آنان سرمایه‌های انسانی هستند که می‌توانند بعد از بازنشتگی به عنوان مشاور و طراح از وجودشان بهره‌منده شد. اقتصاد کشور آنقدر باید پویا باشد که بیشتر از عرضه نیروی کار وفرصت های جدید ایجاد کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: