April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۲۷۵۰
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
0
پول‌نیوز - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت طراحی ایستگاه‌های قطار در مرکز شهرها گفت: قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت طراحی شود.

عباس آخوندی در جریان بازدید از پروژه راه آهن پُرسرعت تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: ماهیت راه‌آهن، سرعت است هر کجا که سرعت بالا می رود دقت هم باید افزایش یافته و تصمیمات درستی گرفته شود.

وی با انتقاد از اینکه هنوز اتصال راه آهن به شهرها به درستی انجام نگرفته است، افزود: این پروژه ها وقتی هزینه چند میلیارد دلاری دارد خیلی مهم است که چگونه انجام شود بنابراین باید به تمامی مسائل دقت کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تهران باید مردم در مرکز شهر به راه آهن دسترسی داشته باشند، ادامه داد: قبلا ایستگاه راه آهن قم در فاصله زیاد از شهر پیش بینی شده بود و با وجود فرودگاه امام(ره) ایستگاهی برای آن در نظر گرفته نشده بود.

وی با اعلام اینکه باید ایستگاه راه آهن از فرودگاه امام ضروری است، تصریح کرد: باید طراحی های درستی در ایستگاه قطار انجام گیرد تا مردم دسترسی بهتری به ایستگاه ها داشته باشند.

آخوندی با اشاره به اینکه سرعت زیرسازی بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و بهره برداری ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است، گفت: مهمترین مسئله گشایش LC بوده است که فکر می‌کنم اولین پروژه بعد از برجام بود که موفق به گشایش LC شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: