کد خبر: ۱۹۳۲۶۶
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
0
پول‌نیوز - «پوریا سرلک» را خیلی‌ها می‌شناسند؛ همان جوانی که توانست هواپیمای فوکر 28 تنی و تریلی 24 تنی را با دندانش بکشد. «فائزه»؛ خواهر او هم هفته گذشته بود که توانست 3 خودروی سواری را با دندان جابه‌جا کند.

وقتی که مرد مجارستانی، رکورددار کشیدن یک هواپیمای تک سرنشین با دندان شد، دیگر بعید می‌دانست کسی پیدا شود و رکوردش را ارتقا دهد. او فکرش را نمی‌کرد آن طرف تر از اروپا در کشوری به نام ایران ورزشکارانی پیدا می‌شوند که روزی رکورد کشیدن هواپیمای تک سرنشین را می‌زنند.

«پوریا سرلک»؛ ورزشکار 22 ساله با دندان‌های فولادی اش هواپیمایی با 20 تن وزن و 8 هزار لیتر سوخت را کشیده است.

پوریا تا به حال کارهای شگفت انگیز زیای دور از چشم خیلی‌ها به نمایش گذاشته است؛ از خم کردن سکه با دندان گرفته تا خوابیدن زیر چرخ‌های تراکتور.

پوریا قدرت خارق العاده‌ای دارد که هر ببیننده ای را شگفت زده می‌کند. او زمانی که نوجوان بود، در زادگاهش الیگودرز زندگی می‌کرد و همان زمان بود که فهمید می‌تواند هر نمایش قدرتی را انجام دهد.

پوریا در 9 سالگی
پوریا ورزش را در 6 سالگی با رشته کارته آغاز کرد، اما در کنار کاراته همیشه فکرش به پهلوان شدن بود.

خودش می‌گوید: وقتی 9 ساله بودم، همیشه پهلوانان دوره گرد در محله ما جمع می‌شدند و قدرت شان را در حضور مردم به نمایش می‌گذاشتند. یک روز یک پهلوانی به شهر آمده بود که می‌گفت این میل‌های سنگین را کسی نمی‌تواند بالا ببرد. در آن جمع شلوغ حضور داشتم و بلند گفتم من می‌توانم این میل‌ها را بلند کنم. اول همه مسخره می‌کردند و هیچ کس باور نمی‌کرد و حتی برای خودم هم در آن سن باورش سخت بود. زمانی که میل‌ها را بالا بردم همه شگفت زده شدند. از آن موقع به قدرت خدادادی خودم پی بردم و از همان 9 سالگی کارهای قدرتی را شروع کردم.
 
کاری خارق العاده در نوجوانی
پوریا با بلند کردن میل‌های باستانی که وزن هر کدام نزدیک 50 کیلوگرم بود، انگیزه اش بیشتر شد تا جایی که در 9 سالگی کامیون 9 تنی را با دندان جا به جا کرد.

برخلاف خیلی از بچه‌ها که بازی‌های آسان انجام می‌دادند، بازی و سرگرمی پوریا در نوجوانی، شکستن اجسام سخت با ساق پا بود.

کارهای عجیب پوریا زمانی بیشتر شد که در 12 سالگی سکه‌های پول را با دندان خم می‌کرد و 60 کیلو آهن را به راحتی با دندان حمل می‌کرد.

پوریا در 12 سالگی با خانواده به اهواز آمد و ادامه پهلوانی و درس را در این شهر پیگیری کرد. بعد از پایان تحصیلش یعنی در 18 سالگی پهلوانی را جدی تر دنبال کرد.

بزرگ ترین خطر
او بعد از تمرینات مداوم بیشتر از قبل به قدرت خود امیداورتر شد. تا جایی که به این فکر افتاد که یک حرکت بزرگ تر انجام دهد. او در حضور زنان و مردان «حمیدیه» زیر چرخ‌های تراکتور خوابید و یک روز عجیب را برای خود و مردم آن شهر رقم زد. او می‌گوید: قبل از انجام این کار خیلی‌ها جیغ و فریاد می‌کشیدند و می‌ترسیدند مشکلی برایم پیش بیاید اما من به کارم ایمان داشتم. چراکه با داشتن قدرت خدادادی هیچ کار قدرتی برایم نشدنی نیست.

کشیدن تریلی و هواپیما
اما عطش پوریا با اینها خاموش نشد. او بعد از شگفتی‌های اخیرش دو شگفتی بزرگ تر خلق کرد. جلوی چشمان دوستان و خانواده تریلی 18 چرخ را با دندان کشید و بعد در بهمن سال 93 هواپیمای فوکر50 را با دندان‌هایی که به قول خودش فولادی است، 3 متر و 20 سانتی متر جا به جا کرد.

او می‌گوید: تقریبا یک سال طول کشید تا مجوز چنین حرکتی در فرودگاه به من داده شد. برای کشیدن هواپیما استرس زیادی داشتم و هر روز که خودم را آماده رکورد می‌کردم، اعلام می‌کردند فعلا هواپیما سوخت ندارد و باید سوخت آن زده شود تا بتوانی حرکتت را انجام بدهی.

پوریا می‌گوید: در روز حرکت با دعا‌های پدرم و خدا بود که توانستم آن هواپیما را بکشم. همه فکر می‌کردند نمی‌توانم از پس این کار بر بیایم اما به لطف خدا و با دعاهای خانواده ام آن کار را هم با موفقیت انجام دادم.

کشیدن هواپیما با دندان گرچه با موفقیت به پایان رسید اما هیچ مسئول، خبرنگار و عکاسی حضور نداشت.

ثبت در گینس
پوریا می‌گوید: مهرماه امسال بار دیگر هواپیما را برای ثبت در گینس خواهم کشید. البته این بار در حضور مسئولان و خبرنگاران و در مسافت بیشتر.

او می‌گوید: بار دیگر به همه ثابت می‌کنم که قدرت چنین کاری را دارم. من 22 سال بیشتر ندارم و می‌توانم در آینده چیزهای سنگین تری را بکشم.

نیاز به حمایت
پوریا می‌گوید: انتظار حمایت دارم. نه فقط از مسئولان استان؛ از مسئولان ورزشی كشور هم می خواهم در این زمینه كمك كنند تا به نوعی در ادامه روحیه بیشتری كسب كنم. امیدوارم از من حمایت كنند تا ایران سربلند را سربلندتر كنم.

وی ادامه می‌دهد: تا الان هیچ اسپانسری نداشته ام اما امیدوارم که با حمایت مسئولان، مشکل اسپانسر هم حل شود.
 
خواهری که به دنبال پهلوانی است
نمی توان از پوریا گفت و از کارهای عجیب خواهر نوجوان پوریا غافل شد. فائزه 16 سال بیشتر ندارد و شاگرد ممتاز مدرسه است. برخلاف خیلی‌ها که به دنبال قهرمانی هستند، او به دنبال پهلوانی است.

فائزه چند روز پیش توانست 3 خودروی سواری را بکشد. کاری که رسانه ای شد و نام او را در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست گرداند.

او قصد دارد در ماه آینده یک کامیون 6 تنی را بکشد و مهرماه هم رکورد مرد مجارستانی را که هواپیمای تک سرنشینی را 20 متر کشید، ارتقا دهد.

منبع: روزنامه همشهری
برچسب ها: پسر آهنین ، رکورد ، گینس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: