پول‌نیوز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان عمر دولت یازدهم، امکان استفاده از اینترنت در تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۵ خانوار کشور ایجاد خواهد شد و ۸۵ درصد از اقدامات زیرساختی برای این مهم انجام شده است.

دکتر محمود واعظی، امروز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری بیش از ۲۰۰۰ طرح مخابراتی در استان فارس، ارتباطات را زیرساخت دست‌یابی به توسعه پایدار در تمام بخش‌ها دانست و تاکید کرد که در سه سال گذشته تحولی شایسته در این حوزه شاهد بوده‌ایم.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای جناحی و سیاسی در مقاطع مختلف از سوی برخی افراد، این رفتارها را کفران نعمت توصیف و اضافه کرد: وجود دیدگاه‌های مختلف در یک کشور بسیار خوب و پسندیده است. اگر همه مثل هم فکر کنند جامعه به بالندگی دست پیدا نخواهد کرد.

واعظی ادامه داد: اگر به مسئولان انتقاد و عملکردها نقد نشود، یک مسئول چگونه بفهمد راهی را که انتخاب کرده درست بوده است. اگر نقد نباشد و مسئولان با انتقاد مواجه نشوند، پس از مدتی به دیکتاتور در حوزه مسئولیتی خود تبدیل خواهند شد.

او در عین‌حال گفت: اما در برخی مواقع متاسفانه فاصله انتقاد و تخریب را حفظ نمی‌کنیم، طرح انتقاد دلسوزانه از سوی هر تفکری قابل پذیرش خواهد بود اما هر کس با هر تفکری به دنبال تخریب قوای مقننه، مجریه و قضائیه و حاکمیت باشد، باید به شکل متحد در مقابل او ایستاد و مانع آن شد.

واعظی گفت: کسی که به فکر تخریب است نگاهی به سازندگی ندارد و امروز هم با برخی گروه‌ها مواجه هستیم که به‌جای آنکه ناکارآمدی خود در هشت سال گذشته را پاسخگو باشند و بگویند درآمدهای حاصله از نفت ۱۲۰ دلاری را چه کرده‌اند و بگویند آیا به‌دنبال اداره کردن کشور با شعار و اقدامات پوپولیستی بودند یا ایجاد زیرساخت‌ها، با فرار به جلو اقدام به تخریب دولت می‌کنند.

وی با تصریح اینکه همه باید مراقب این فضا باشیم، گفت: مردم ما ملتی فهیم هستند و این درک را در انتخابات مجلس نشان دادند. انتخاب نمایندگانی خوب، فهیم و معتدل که به‌دنبال جناح‌بازی و دعواهای سیاسی داخلی و خارجی نیستند.

واعظی گفت: دولت یازدهم از ابتدای کار تاکنون تلاش کرد تا به آنچه وعده داده بود عمل کند، به دنبال کاهش اختلافات و ایجاد صمیمیت و همبستگی بیشتر باشد. به دنبال ثبات اقتصادی، آرامش و امنیت بهتر و مطلوب‌تر، ارتقاء ارزش‌های فرهنگی و ... در این مسیر تلاش‌های بسیاری کرده و می‌کند.

وی گفت: تلاش‌های دولت باعث شد که ایران امروز هم در جهان و هم در منطقه به‌عنوان بازیگری مفید و سازنده مطرح باشد و همه می‌دانند اگر قرار است بحران‌ها حل شود، بدون تعامل و همکاری ایران امکان پذیر نیست.

واعظی با تصریح اینکه هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و اقدامات شایسته دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در این راستا بسیار تاثیرگذار بوده است، ‌ گفت: اگر امنیت امروز نبود نمی‌توانستیم در مورد اقتصاد صحبت کنیم، نقشی در منطقه داشته باشیم. جایگاه امروز نظام و دولت ایران به واسطه همین امنیت است.

وی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که دشمنان با هدف به زانو درآوردن ملت اعمال کرده بودند، تنها با ایستادگی مردم و هدایت و رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری امکان‌پذیر شد، تاکید کرد که حضور مقتدرانه تیم مذاکره کننده ایران به واسطه این شاخص‌ها بود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که اگر همه دست‌آوردها را منکر شوند، علیه دولت کار کرده‌اند، آنها باید بدانند که آنچه کسب شده و می‌شود، مربوط به حاکمیت و نظام و مردم است نه دولت.

وی با اشاره به قرارداشتن در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: دولت تمام هم و غم و امکاناتش را مصروف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کرده و قرار نیست که به این سیاست‌ها شعاری نگاه کند. دولت بر این باور بوده است که تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، اجرایی شدن کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

واعظی با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ۱۲۰ پروژه تعریف شده است، گفت: تا امروز مشکلات بیش از ۱۳۰۰ واحد صنعتی در کشور حل شده و ۳ هزار واحد صنعتی دیگر نیز در نوبت بررسی قرار دارند.

او با تصریح اینکه تا پایان سال مشکلات ۱۰ هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی در کشور حل خواهد شد، گفت: امروز صادارات نفتی و درآمد حاصل از آن با ۲۱ درصد رشد نسبت به پنج ماه مشابه سال ۱۳۹۴ روبرو بوده است و شاهد کاهش هفت درصدی واردات و افزایش صادرات بوده‌ایم.

واعظی با بیان اینکه تراز تجاری کشور برای اولین بار مثبت شده است، گفت: طی این مدت بالغ بر ۴۴۵ هزار شغل ایجاد شده و این نشانه‌دهنده آن است که اشتغال و ایجاد شغل، یکی از دغدغه‌های مهم دولت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کاهش قریب به ۳۰ درصدی تورم طی سال‌های ۱۳۹۲ تاکنون، گفت: نگه‌داشتن این تورم بدون توجه به لزوم رونق اقتصادی، مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد لذا دولت تاکید دارد که امسال سال رونق اقتصادی باشد و  آمار ۴.۴ درصدی رونق اقتصادی، ۸.۸ درصدی رشد صنعتی و ۰۴ درصدی رونق کشاورزی، نشان‌ از این مهم دارد.

واعظی آمارهای ارائه شده را نشان‌دهنده ثمربخش بودن تلاش‌های دولت یازدهم در حل مسائل با دنیا دانست و گفت: امروز بخش اعظمی از تحریم‌ها برداشته شده و آنچه باقی مانده بیشتر در بخش بانکی است که امیدواریم به تدریج برداشته شود.

وزیر ارتباطات توجه دولت به روستاها و مناطق محروم را یادآور و متذکر شد: ما هم می‌دانیم که با دادن عدد و رقم همه چیز عوض نمی‌شود مگر اینکه همه این اقدامات به رونق اقتصادی منجر و به شکلی تبدیل شود که مشکلات معیشت مردم حل شده و این کاهش مشکلات در سفره مردم قابل مشاهده باشد.

او اعتقاد دارد که همه چیز در کشور آماده حل مشکلات اقتصادی، ‌ معیشتی و حل مشکل بیکاری است، به شرط آنکه مردم را امیدوار نگه‌داریم زیرا اگر مردم امیدوار باشند، دولت با انرژی مضاعفی مسائل را دنبال و مشکلات را حل خواهد کرد.

واعظی تصریح کرد: کسانیکه می‌خواهند مشکلات قبل را سرپوش گذاشته و تخریب دولت را دنبال کنند، برای انتخابات ۱۳۹۶ تلاش می‌کنند، آنان با صحبت‌ها و نوشته‌ها و اقداماتشان ناامیدی را به جامعه تزریق کرده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه ICT نقشی تاثیرگذار در توسعه همه جوامع داشته و دارد، از آنچه نگاه عاقلانه و منطقی و مترقیانه مجلس نهم به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور می‌نامید، قدردانی کرد و گفت: هیچ بخشی از کشور را نمی‌شناسم که اگر با IT تلفیق شود، تحول را به‌دنبال نداشته باشد به همین دلیل زیرساخت‌ها را در سه سال گذشته با شتابی فراوان توسعه دادیم و امروز به‌دنبال ایجاد شبکه ملی اطلاعات هستیم.

واعظی با اشاره به اقدامات اجرایی شده در استان فارس، گفت: پهنای باند در فارس از ۷.۵ گیگابایت به ۹۰ گیگابایت افزایش داشته و شبکه انتقال نیز از هزار E۱ به ۴۰۰ هزار E۱ ارتقاء یافته و تعداد مشترکین اینترنت فارس در مقایسه با سال ۱۳۹۲ بالغ بر هشت برابر شده‌ است.

او توسعه فیبر نوری را نیز از اقدامات انجام شده دانست و گفت: ۱۳۲۵ کیلومتر فیبر نوری در فارس احداث شده است و در سفر اولم به فارس، ۲۶ شهر و در این سفر ۱۶ شهر نسل سه تلفن همراه راه‌اندازی شده است و خواهد شد.

واعظی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته تلفن همراه نسل چهار در دو شهر استان فارس راه‌اندازی شد، گفت: در این سفر نسل جدید تلفن همراه در ۴ شهر دیگر فارس راه‌اندازی می‌شود و امیدوار هستیم که تا پایان کار دولت یازدهم تمام ۱۰۲ شهر فارس از امکانات تلفن نسل سوم و ۳۵ شهر بزرگ فارس از امکانات نسل چهارم تلفن، بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تا پایان دولت یازدهم، شبکه انتقال استان فارس به پنج برابر افزایش خواهد یافت و پهنای باند این استان هم چهار برابر اضافه می‌شود و ۱۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری احداث خواهیم کرد. به طوریکه حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه مخابرات و ارتباطات در این استان به ۱۰۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: