کد خبر: ۱۹۴۱۷۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
0
حجت الاسلام زم یکی از سرفصل های مهم زیست محیطی را به رشد و اقتصاد سبز اختصاص داده است،تصریح کرد: راهبردهای مدیریت سبز که مجموعه ای از اقدام های صرفه جویانه و تغییر رفتار مصرفی را شامل می شود به عنوان یک دغدغه و مطالبه باید در لایحه های مختلف مردمی و دولت عملیاتی شود.
برگزاری نشست راهبردی محیط زیست مناطق آزاد کشور در ماکو
پول‌نیوز - پنجمین نشست راهبردی محیط زیست مناطق آزاد کشور با حضور حجت الاسلام زم، معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری مناطق آزادکشور، طالبیان، معاون میراثی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، حجت الاسلام زم، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور اظهار داشت: مناطق آزاد با ایجاد شورای راهبردی محیط زیست دغدغه های زیستی و منطقه پاک را دردستور کار دارند.

وی از محیط زیست و حفظ و ارزش گذاری به آن به عنوان شاخص مهم زیست محیطی نام برد و خاطر نشان کرد: مردم مسلمان ایران براساس آموزه های دینی نسبت برای حفظ محیط زیست و گونه های مختلف گیاهی اهمیت خاصی قائل هستند.

حجت الاسلام زم  یکی از سرفصل های مهم زیست محیطی را به رشد و اقتصاد سبز اختصاص داده است،تصریح کرد: راهبردهای مدیریت سبز که مجموعه ای از اقدام های صرفه جویانه و تغییر رفتار مصرفی را شامل می شود به عنوان یک دغدغه و مطالبه باید در لایحه های مختلف مردمی و دولت عملیاتی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور مردم را یکی از بازوان پرتوان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بدون مشارکت مردم و حضور آنان در همه عرصه ها به ویژه عرصه زیست محیطی، تمامی جاذبه های محیط زیست در معرض خطر خواهد بود.

دکتر باقرزاده، دبیر شورای راهبردی محیط زیست مناطق آزاد کشور نیز دراین نشست ضمن تاکید بر توسعه اقتصاد سبز اظهار داشت:  استفاده از فناوری های سبز و استقرار شاخص های زیست محیطی در مناطق آزاد کشور  از اولویت های مهم این شورا محسوب می شود.

برگزاری نشست راهبردی محیط زیست مناطق آزاد کشور در ماکو

وی با اشاره به آسیب هایی که بر ارکان محیط زیست کشور در حوزه آب و خاک و هوا وارد شده است، خاطر نشان کرد: توسعه مناطق ازاد بایستی بر اساس آمایش سرزمین و مبتنی بر مطالعات راهبردی زیست محیطی باشد.

درادامه طالبیان، معاون میراثی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز دراین نشست گفت: حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی است که دراین  راستا  تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله و به منظور توسعه طبیعت گردی پایدار و تقویت زیرساخت های کشور در حوزه گردشگری و محیط زیست  از برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور محسوب می شود.

ازهاری معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست منطقه آزاد ماکو را یکی را از مناطق آزاد فعال در بحث حفاظت از محیط زیست معرفی کرد و اظهار داشت: وجود مناطق مختلف گردشگری طبیعی، وجود انواع گونه های مختلف گیاهی و جانوری، توجه به مقوله زیست محیطی از برنامه های اصلی  منطقه آزاد ماکو است.

وی در ادامه از تصویت سند راهبردی محیط زیست منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح ساختاری پهنه یک منطقه آزاد ماکو توسط سازمان، جهت سیاست گذاری بر حفاظت محیط زیست و کاهش اثرات توسعه فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری بر محیط تدوین شده است مورد تصویب قرارگرفته است.

در پایان این نشست مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی، مدیران محیط زیست مناطق آزاد قشم، کیش، اروند، انزلی، ارس، چابهار نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: