پول نیوز، محمد مهدی حیدرپور-
شرکت تیونینگ آلمانی جی-پاور که بیشتر به واسطه سفارشی سازی خودروهای بامو شهرت
دارد طی جدیدترین پروژه خود به سراغ یکی از خودروهای رقیب بامو یعنی مرسدس بنز
رفته و جی-پاور G63 AMG را معرفی کرده است. مدل نمادین G کلاس AMG پس از رفتن زیر تیغ
جراحی جی-پاور بهبود چشمگیر عملکرد خود را شاهد بوده است.
مدل G کلاس مرسدس بنز برای
نخستین بار در سال 1979 معرفی شد و در ابتدا به عنوان یک خودرو بارکش شناخته می شد.
اما به تدریج این مدل روند تکامل خود را تجربه کرد و به یکی از لوکسترین خودروهای
شاسی بلند مرسدس بنز طی یک دهه گذشته مبدل شده است.
منحصر به فردترین جنبه خودرو
G کلاس مرسدس بنز احتمالا
طراحی خارجی بدنه آن است که طی 35 سال گذشته تغییر خاصی نداشته است. طراحی سنتی
این خودرو آشکارا مورد احترام جی-پاور نیز قرار گرفته و اصلاحات چشمگیر صورت گرفته
در نمای خارجی به رینگ های آلیاژی ریخته گری شده 23 اینچی Hurricane
RR محدود می شوند که
این مورد نیز به اختیار مشتری قابل سفارش است.
اما زیر درپوش پیشرانه شرایط
متفاوت است. در حالت استاندارد پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر خورجینی بایتوربو مرسدس
بنز G کلاس توانایی تولید 571 اسب بخار نیرو و 760 نیوتن متر گشتاور را
دارد. جی-پاور با بکارگیری ماژول قدرت بای-ترونیک 5 V1 خود 74 اسب بخار و 140
نیوتن متر به نیرو و گشتاور پیشرانه اضافه کرده و خروجی آن را به 645 اسب بخار و
900 نیوتن متر رسانده است. بر همین اساس، خودرو جی-پاور G63
AMG قادر
است تنها طی 5.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند.
سپاسگذارم