کد خبر: ۱۹۵۲۲۷
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
0
پول‌نیوز -مهمترین رویدادهای هفته جاری به خبر ایجاد ۳۵۹ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون در سه سال دولت تدبیر وامید،‌ بیمه ۱۱۰ هزار کارگر ساختمانی در استان تهران و تدوین آیین ‌نامه کاهش سن آموزش مهارتی اختصاص داشت.

 همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، رادیو اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.
این رادیو با هدف ارایه آخرین اخبار در حوزه‌های مختلف از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه راه‌اندازی شده است.

لینک رادیو اینترنتی وزارت کار بر روی نشانی www.mcls.gov.ir  قابل مشاهده است و علاقمندان می‌توانند با کلیک روی لینک این رادیو فایل مربوط به  اخبار را دریافت کنند.

در هفته‌ای که گذشت مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از رشد ۳۰ درصدی عملکرد صندوق در سال ۹۴ خبر داد.

مهدی حسین‌نژاد گفت: عملکرد صندوق در سال ۱۳۹۴ بیش از ۳۰ درصد رشد و نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال سود داشته است.

وی همچنین از صدور بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این میزان ضمانت‌نامه، بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی در قالب تامین بخشی از وثایق مورد نیاز آنها در شبکه بانکی و نیز ضمانت نامه معاملات جهت تامین مواد اولیه بخش تعاون بوده است.

به گفته وی، با وجود اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد در سال گذشته بیش از ۸۵ درصد درخواستهای صدور ضمانت‌نامه به تصویب رسید در حالی که در سال ۱۳۹۳ این نسبت ۸۱ درصد بوده است.

ایجاد ۳۵۹ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون طی سه سال فعالیت دولت یازدهم از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

بر اساس سامانه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سه سال فعالیت دولت یازدهم (۹۵-۱۳۹۲) تعداد ۱۶هزار و ۷۷۷ تعاونی در سطح کشور تاسیس شد که ۳۵۹ هزار فرصت شغلی برای جویندگان کار ایجاد کرد.

یکی دیگر از اقدامات وزارت تعاون تحت پوشش قرار دادن هفت میلیون نفر از جمعیت مرزنشینان با کارت الکترونیک مبادلات مرزی بود که در نتیجه این اقدام، میزان صادرات تعاونی‌های مرزنشین از ۳۹۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۳ به ۵۷۳ میلیون دلار در سال ۱۳۹۴ افزایش یافت.

این هفته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران تفاهم‌نامه همکاری آموزشی امضا کردند.

به موجب این تفاهم‌نامه، امکان آموزش، تایید صلاحیت حرفه‌ای و دریافت گواهینامه مهارتی برای کارگران متقاضی حرفه‌ صنعت ساختمان فراهم شد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران در این مراسم از بیمه ۱۱۰ هزار کارگر ساختمانی در استان تهران خبر داد.

باقری گفت: کل واجدین شرایط دریافت بیمه ساختمانی، ‌۳۰۰ هزار نفر در سطح استان تهران هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر دارای کارت مهارتی بوده و ۱۰۰ هزار نفرشان بیمه شده‌اند و مابقی فاقد کارت مهارتی هستند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تهران گفت: آماری که تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی اعلام می کند، ‌یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که در برخی استانها بیش از حد مجاز سهمیه بیمه داشته و برخی دیگر بسیار محدود و اندک بوده است.

به گفته وی، کارگران ساختمانی برای تمدید گواهینامه‌های مهارتی خود باید به ادارات پست و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

بررسی آیین‌نامه کاهش سن آموزشی مهارتی خبر دیگری بود که از سوی وزیر کار اعلام شد.

علی ربیعی از تدوین آیین‌نامه‌ای خبر داده که بر اساس آن قرار است سن آموزش فنی با نظر والدین به ۸ سال افزایش یابد.

وی همچنین به تدوین تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش اشاره کرده که به موجب آن سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت مدارس خواهد رفت.

به گفته وزیر کار، مهارت کلید توسعه و پیشرفت به شمار می‌رود و هیچ کشوری بدون نیروی ماهر رشد نکرده و اتکا به نیروی دیگر کشورها بدون داشتن ظرفیت انسانی، توسعه را به دنبال نداشته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: