April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۱۶۱
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
0
پول‌نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه با طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

براساس ماده واحده این طرح به منظور ایجاد زمینه های لازم برای شرکت قهرمانان و ورزشکاران جانباز و معلول کشور در رقابت های المپیک، بین المللی قاره ای و منطقه ای بارعایت مقررات بین المللی و نیز تلاش برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه معلولان کشور، کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران از کمیته ملی المپیک ایران منتزع شده و در فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مصوب 19 تیرماه 1374 با اصلاحات بعدی آن قرار می گیرد.

همچنین اساسنامه این کمیته حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

براساس تبصره 1 این طرح دو نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در کمیته پارالمپیک حضور خواهند داشت.

در تبصره 2 این ماده نیز تصریح شده است که از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، کارکنان فعلی و نیز اموال، املاک و تجهیزات و اماکن مربوط به کمیته المپیک از کمیته ملی المپیک منتزع و به این کمیته منتقل می شوند.

براساس تبصره 3 این طرح نیز اصلاحات اساسنامه جاری کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی اسران همزمان به تصویب هیات وزیران می رسد.

علی لاریجانی نیز پس از تصویب این طرح برای ورزشکاران پارالمپیک کشورمان در پارالمپیک ریو آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: کاروان پارالمپیک کشورمان امروز عازم مسابقات جهانی ریو می شوند که ان شاءالله موفق باشند و با دست پر به کشورمان بازگردند.

وی افزود: انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک فاقد بار مالی برای دولت است و مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک براساس اصل 75 بار مالی ندارد، چراکه کمیته ملی پارالمپیک ردیف بودجه داشته و استقلال این کمیته هزینه اضافی ندارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: