کد خبر: ۱۹۶۴۷۵
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴
0
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازی های پارالمپیک 2016 ریو با نام «منا» و با شعار «توکل، اراده و افتخار» با ترکیب 111 ورزشکار و در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی ها حضور دارد.
پول‌نیوز - اعضای کاروان پارالمپیک کشورمان به منظور شرکت در بازی های پارالمپیک 2016 وارد ریودوژانیرو شدند.

کاروان ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان دقایقی قبل برای حضور در بازی های پارالمپیک 2016 ریو به این شهر رسیدند.

کاروان منا نزدیک به ساعت 23 چهارشنبه تهران را به مقصد دبی ترک کرد و پس از 2ساعت و البته در ادامه توقفی 7 ساعته در فرودگاه دبی، راهی ریودوژانیرو شد. پرواز دوم کاروان کشورمان نیز نزدیک به 12.5 ساعت به طول انجامید و در نهایت اعضای کاروان ساعت 15 به وقت محلی به ریو رسیدند.

تیم ایران متشکل از 111 ورزشکار در پارالمپیک 2016 شرکت می کند و بسیار امیدوار است تعداد مدال های خود نسبت به پارالمپیک 2012 لندن را که 11 طلا، 7 نقره و 7 برنز بود را ارتقا بدهد.

مراسم رسمی بدرقه کاروان ورزشی شهدای منا عصر چهارشنبه با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاونان وزارت ورزش و جوانان، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده ورزشکاران پارالمپیکی در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد.

کاروان 111 نفره ورزشکاران پارالمپیکی ایران که از هفدهم شهریور ماه بازی های پارالمپیک ریو را پیش رو دارند با مراسم رسمی بدرقه که با طنین ملکوتی لبیک اللهم لک لبیک همراه بود، با حضور مسئولان و خانواده های خود، عازم این سفر شدند. کاروان شهدای منا را 23 زن و 88 مرد ورزشکار تشکیل می‎دهند.

محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این مراسم ابراز امیدواری کرد که کاروان شهدای منا با افتخارآفرینی و کسب مدال های رنگارنگ شادی را برای مردم به ارمغان آورند.

وی گفت: اراده قوی ورزشکاران پارالمپیکی که توانمندی های خود را نشان خواهندداد حاوی پیام مهمی است برای آنها که برغم توانمندی های جسمانی اراده ای برای ورزش ندارند.

خسروی وفا گفت: تلاش ها و برنامه ریزی های خوبی برای افتخار آفرینی این کاروان صورت گرفته که ان شاءالله با توکل بر خدا نتیجه بخش خواهند بود.

معاونان وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم بدرقه این کاروان حضور داشتند.

رئیس کمیته پارالمپیک همچنین روز گذشته در پیامی به وزیر ورزش و جوانان از وی بخاطرحمایت ها و کمک باکاروان ورزشی شهدای منا قدردانی کرد و گفت: انصافا در هیچ دوره ای کاروان پارالمپیک کشور و ورزشکاران جانبازو معلول حمایت نشده بود.

کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به بازی های پارالمپیک 2016 ریو با نام «منا» و با شعار «توکل، اراده و افتخار» با ترکیب 111 ورزشکار و در 12 رشته ورزشی در این دوره از بازی ها حضور دارد.

یک مقام کمیته ملی پارالمپیک درخصوص نامگذاری کاروان ورزشی ایران به نام «منا» به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل همزمانی بازی های پارالمپیک 2016 ریو با ایام مناسک حج و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره جان باختگان حادثه منا در مناسک حج سال گذشته، کاروان ورزشی ایران به نام «منا» نامگذاری شده است.

کاروان ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته آقایان و بانوان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسکتبال با ویلچر شرکت می کنند.

کم شمارترین رشته ورزشی ایران در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در رشته شنا و دوچرخه سواری هر کدام با یک ورزشکار و پرشمارترین ورزشکاران ایران در رشته دوومیدانی با 27 ورزشکار هستند.

دوومیدانی کاران پارالمپیکی ایران، پرافتخارترین تیم ورزشی در هفت دوره حضور ایران در بازی های پارالمپیک است. این تیم در بازی های پارالمپیک 1988 سئول، 92 بارسلون، 96 آتلانتا، 2000 سیدنی، 2004 آتن، 2008 پکن و 2012 لندن حضور داشته است.

تیم دوومیدانی پارالمپیکی ایران در پارالمپیک لندن با 16 ورزشکار، پنج طلا، پنج نقره و سه برنز گرفت.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: