کد خبر: ۱۹۶۹۰۱
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
0
طراحان این خودروها طی دهه های مختلف آنچنان در نبرد با زمان موفق بوده و حتی پیش افتاده اند که هنوز یک ماستنگ دهه 70 می تواند از همه خودروها در خیابان جذاب تر باشد و این جادوی طراحی در صنعت خودروی آمریکا محسوب می شود.

پول نیوز، مازیار دانیالی- زمانیکه صحبت از خودروهای کم نظیری مانند داج چارجر، چلنجر، کامارو، ماستنگ و ... می شود محصولات نامبرده آنچنان جذاب هستند که می توانند برای ساعت ها ماجراجویی ذهنی یک ماشین باز را به خود اختصاص دهند؛ حال تصور کنید بخواهیم از نسخه های ویژه با تیونینگ اختصاصی این خودروها صحبت کنیم، اینجاست که به حق باید گفت: « بهتر از این نمی شود!»

 در این میان ممکن است هواداران خودروهای آلمانی یا ژاپنی تیر انتقاد خود را به سمت نوشته ما متوجه کنند اما ضمن احترام به صنعت خودروی این کشورها که همواره برترین و با کیفیت ترین محصولات روانه بازار می کنند باید گفت آنچه سواری هایی مانند چارجر، چلنجر، باراکودا، ماستنگ و ... را برای یک ماشین باز متفاوت می سازد؛ روحی است که در کالبد خودروهای نامبرده قرار دارد. طراحان این خودروها طی دهه های مختلف آنچنان در نبرد با زمان موفق بوده و حتی پیش افتاده اند که هنوز یک ماستنگ دهه 70 می تواند از همه خودروها در خیابان جذاب تر باشد و این جادوی طراحی در صنعت خودروی آمریکا محسوب می شود.

برای امروز هم یک مهمان ویژه را به پول نیوز دعوت کرده ایم؛ داج چارجر آر/تی اسکت پک مدل 2016 که در ادامه می توانید با خصوصیات این دلبر آهنی بیشتر آشنا شوید.

نمونه مورد بررسی ما رنگ بنفش بسیار زیبایی روی بدنه خود دارد. از نمای جلویی اغاز می کنیم یعنی جائیکه چرا غ ها، گریل و بامپر در بهترین شکل ممکن با یکدیگر هماهنگ شده اند. استفاده از نوار ال ایی دی که تقریبا دو رتا دور فضای داخلی چراغ جلو را طی می کند با گریل باریک ظاهری تهاجمی و جدی به چارجر داده اند. بامپر جلو را به هیچ عنوان نمی توان معمولی دانست؛ برآمدگی ها، لبه جلو آماده و نوار پلاستیکی بزرگ قسمت میانی آن حس یک خودروی اسپرت را به مخاطب منتقل می کند. گوشه سمت رات گریل لوگوی"اسکت پک" قرارداده شده تا در همان نگاه اول متوجه تفاوت های این چارجر شویم.

در نمای جانبی خودرو رینگ ههای آلیاژی با کیفیت، فندرهای برجسته که برای یک عضلانی کاملا طبیعی و مناسب به نظر می رسد و همچنین تغییر زوایا به علت برجستگی ها و فرورفتگی های خطوط روی درها نظرمان را به سمت خود جلب می کند و البته کاملا هدفمند انتخاب شد اند و حس سرعت و قدرت را منتقل می کنند.

در قسمت پشت خودرو چراغ ها از فرمول همیشگی چارجر طی دوران مختلف پیروی کرده اند. بامپر عقب نیز همانند آنچه در رابطه با قسمت جلو گفتیم ظاهری اسپرت دارند. شاید تنها نکته مفنی قسمت پشتی خودرو دیفیوزر ساده آن باشد. البته اگزوزها نیز از آنچه ر سوپر اسپرت های حرفه ای می بینیم فاصله زیادی دارند. اما نباید فراموش کرد خودروی مورد بررسی ما از نظر قیمتی تفاوت زیادی با یک سوپر اسپرت دارد.

در اسکت پک رینگ های 20 اینچی آلومنیومی استفاده شده که استفاده از خط های تیره با کد رنگ ساتین بلک بر زببایی های آنها افزوده است. سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای 4 پیستونه نیز این مجموعه را کامل می کند. بد نیست در اینجا اشاره ای به سیستم ترمز شاهکار چارجر یعنی همان گربه جهنمی مشهور داشته باشیم که از کالیپرهای 6 پیستونه به همراه صفحه دو تکه بهره می برد.

داخل کابین خودرو هم قرار نیست شما را شگفت زده کند، اینجا همان طراحی ساده و همیشگی تکرار شده است. البته همانطور که عنوان شد رده قیمتی این خودرو تمامی این انتقادها را منتفی می کند. ضعیف ترین بخش داخل خودرو تودوزی صندلی هاست که می توانست خیی بهتر از این ها باشد آنچه مشاهده می کنیم بیشتر شبیه خودروهای بی کیفیت معمولی هستند.

زیر درپوش موتور از تپنده 8 سیلندرهمی 6.4 لیتری استفاده شده است. این مجموعه 485 اسب بخار خروجی دارد و مصرف سوخت آن برابر با 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

قیمت پایه چارجر اسکت پک 39995 دلار اعلام شده است.  

برچسب ها: چارجر ، پول نیوز ، اسکت پک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: