کد خبر: ۱۹۸۵۴۱
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
0
پول‌نیوز - موسس بنیاد بین المللی مادر گفت: مادران نمونه 20 استان کشور 8 مهر ماه سالجاری در تهران تجلیل می شوند.

غلامرضا محمدی شامگاه جمعه در آیین تجلیل از مادران شایسته استان لرستان در خرم آباد افزود: به 20 استان کشور که بنیاد بین المللی مادر در آنها فعالیت دارد اعلام شده است که 10 مادر شایسته جهت تجلیل استانی به بنیاد معرفی کنند تا از هر استان یک مادر به عنوان مادر نمونه تجلیل شوند.

وی افزود: در همایش تجلیل از مادران نمونه کشور به هر مادر تندیس مادر نمونه به نمایندگی مادران هر استان اهدا می شود.

موسس بنیاد بین المللی مادر از برگزاری همایش ملی جایگاه و نقش مادر در روزهای 28 و 29 شهریورماه در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: از مجموع 156 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش که توسط بنیاد بین المللی مادر برگزار می شود 50 مقاله جهت ارائه در همایش انتخاب شده اند.

محمدی افزود: دانشجویان دانشگاه های شیراز، فردوسی مشهد، چمران اهواز و دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا توسط بنیاد بین المللی مادر بورسیه می شوند.

وی اظهار کرد: دانشجویانی که توسط این بنیاد بورسیه می شوند در زمینه چالش های پیش روی مادران به تحقیق و پژوهش می پردازند.

وی افزود: بورسیه دانشجویان دانشگاه پرینستون آمریکا با هدف تحقیق درخصوص چالش های پیش روی مادران غربی و ارائه نتایج تحقیقات به این بنیاد نیز در حال انجام است.

به گفته وی بنیاد بین المللی مادر با رویکرد علمی در راستای معرفی نقش و جایگاه مادران تلاش می کند.

موسس بنیاد بین المللی مادر با بیان اینکه خانواده کانون جامعه و مادر قلب خانواه است، گفت: دشمن برای فروپاشی جامعه ایرانی تلاش می کند که مادران را به انحراف بکشاند و در این راستا 156 شبکه ماهواره ای در حال برنامه سازی هستند.

وی اضافه کرد: اگر به مادر به عنوان شاهکار خلقت توجه شود بسیاری از معضلات اجتماعی از بین می روند.

به گفته وی فرهنگ مردم لرستان با وجود زنان و مردان شجاع و غیور این استان در عرصه بین المللی یک فرهنگ شناخته شده است.

70 تا 80 درصد جمعیت زنان لرستان مادر هستند

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیز در این همایش با بیان اینکه 860 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری این استان را زنان تشکیل میدهند، گفت: 70 تا 80 درصد جمعیت زنان لرستان مادر هستند.

لیلا سلاحورزی افزود: زنان لرستان این لیاقت را دارند که از نظر امکانات رفاهی، پزشکی و تفریحی مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مادران لرستانی در دوره های مختلف همواره در راستای اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرده اند، اظهار کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مادرانی ازاین دیار بودند که فرزندان شهید خود را غسل دادند و کفن کردند و این نشان دهنده غیرت و شجاعت آنها است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: این آمادگی وجود دارد تا حمایت های لازم از برنامه های بنیاد بین المللی مادر در استان لرستان صورت گیرد.

در پایان این همایش از 6 تن از مادران شایسته استان لرستان که از سوی دستگاه های اجرایی مختلف معرفی شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

موسسه بین المللی مادر به عنوان یک موسسه مردم نهاد از سال 1393 فعالیت خود را با هدف تبیین نقش و جایگاه مادران در استان فارس آغاز کرده و در حال حاضر در 20 استان کشور دارای نمایندگی است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مادران نمونه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: