کد خبر: ۱۹۹۲۴۹
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
0
انتظامی تعداد روزنامه‌های کشور را حدود 200 روزنامه اعلام کرد که تعدادی از آن‌ها به‌صورت تخصصی چاپ و توزیع می‌شوند که توفیق بیشتری نیز به‌دست آورده‌اند.
پول‌نیوز - معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین مراسم سالگرد تاسیس روزنامه دنیای خودرو گفت: «اگر توجه به روح اقتصاد مقاومتي ايجاب مي‌كند تعرفه واردات خودروهای لوكس را افزايش دهيم، در تعرفه‌هاي تبليغاتي و رويكردهاي محتوايي هم بايد به توليد ملي توجه كنيم و روحيه مصرف‌زدگي و سبك زندگي اشتباه را دامن نزنيم.»

حسین انتظامی اظهار کرد: «در حال حاضر با تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای مشاهده می‌کنیم رسانه‌های جمعي به معنای سنتی رادیو  و تلویزیون و مطبوعات با تهدید جدی مواجه هستند.»

وی که در اولین مراسم سالگرد تاسیس روزنامه دنیای خودرو سخن می‌گفت، از نشانه‌های این تغییر را مصرف به کاهش تیراژ روزنامه‌ها و افت میزان مراجعه مردم به رسانه‌های سنتی نسبت به قبل اشاره کرد و افزود: «بین رسانه‌های جمعی و سنتی 3 دسته با تهدید کمتری مواجه هستند و می‌توانند برای بقای خود فرصت ایجاد کنند.»

به گفته انتظامی، دسته اول شامل رسانه‌هایی می‌شود که در حوزه بین‌المللی فعالیت دارند و دسته دوم را رسانه‌های محلی، تلویزیون‌های استانی و روزنامه‌هایی که برای یک شهر کار می‌کنند تشکیل می‌دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «اما دسته سوم شامل رسانه‌های تخصصی و اختصاصی می‌شود. مانند روزنامه دنیای خودرو، سلامت و ...، یا شبکه تلویزیونی که فقط به یک موضوع مانند ورزش و ... می‌پردازد و هر چه رسانه‌ها در موضوعی دقیق‌تر و تخصصی‌تر شوند، توفیق آنها برای ادامه فعالیت بیشتر است.»

وی تعداد روزنامه‌های کشور را حدود 200 روزنامه اعلام کرد که تعدادی از آن‌ها به‌صورت تخصصی چاپ و توزیع می‌شوند که توفیق بیشتری نیز به‌دست آورده‌اند.

انتظامی در ادامه گریزی به موضوع اقتصاد مقاومتی زد و متذکر شد: «نباید این موضوع مهم را فقط با بیان آن و تکرار زبانی، پیگیری کنیم.»

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه بیان کرد: «تعریف اقتصاد مقاومتی در بخشی مانند صنعت خودرو که به نحوی متاثر از واردات هم است، یعنی اینکه باید تعادل لازم حفظ شود و مبادا تولید داخلی با نگاه بر واردات خودرو حرکت کند، یعنی وظایفی در تعرفه‌گذاری‌ها برای واردات داریم و همسو با آن در تبلیغات و فرهنگ‌سازی مناسب برای اشاعه کالای داخلی نیز باید گام برداریم.»

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت وجود نشریات تخصصی در حوزه فرهنگ و رسانه و ضرورت تقویت رویکرد تخصصی در عرصه مطبوعات اشاره کرد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد فعالیت روزنامه «دنیای خودرو» را از لحاظ کمک آن به ایجاد گرایش روزنامه‌ها از رویکرد عمومی به تخصصی ستود و این روزنامه را از لحاظ تقویت رویکرد تخصصی در مطبوعات کشور ارزشمند شمرد.

انتظامی همچنین به نقش موثر رسانه‌های کشور در اقتصاد مقاومتی پرداخت و درباره اهمیت مطبوعات در تحقق اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورد.

به گفته او، روزنامه «دنیای خودرو» با پشتیبانی از صنایع داخلی و تقویت آن می‌تواند به اعتلای صنعت در کشور و برآورده شدن نیازهای اقتصاد مقاومتی کمک کند و از این جنبه نیز ضرورت وجود روزنامه‌هایی مانند «دنیای خودرو» در فضای رسانه‌ای کشور احساس می‌شود.

گفتني است روزنامه دنياي خودرو به عنوان نخستين روزنامه صنعت و بازار خودرو در جهان درحال حاضريكي از پرتيراژ ترين روزنامه‌هاي متعلق به بخش خصوصي ايران است كه قصد دارد از اين پس طرح هاي توسعه خود را به‌عنوان يك رسانه تاثيرگذار اجرا كند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: