کد خبر: ۱۹۹۶۶۸
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
0
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاون تحرک چشمگیری را در کشور شاهد بودیم، گفت: با توجه به طرح تکاپو در زمینه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.
هر سال 670 هزار شغل در کشور ایجاد می شودپول‌نیوز - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاون تحرک چشمگیری را در کشور شاهد بودیم، گفت: با توجه به طرح تکاپو در زمینه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.

جمشید تقی‌زاده امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلاتی که نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت استان در این جلسه مطرح کردند، اظهار کرد: تمام آنها را شنیدم و قول می‌دهم که تک تک آنها را به صورت مکتوب به وزیر اعلام کنم.
 
وی با اشاره به مهمترین برنامه این وزارت، افزود: مهمترین برنامه وزارت کاستن از رنج مردم و افزایش رفاه اجتماعی است که در حوزه رفاه اجتماعی دولت دارای دو نشان شاخص امنیت غذایی و بیمه‌ها است که حرف اصلی در این حوزه را وزارت کار زده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش تعاون تحرک چشمگیری را در کشور شاهد بودیم. با توجه به طرح تکاپو در زمینه اشتغال، در سه سال گذشته هر سال در بحث اشتغال حدود ۶۷۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.

تقی‌زاده اضافه کرد: با توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی روابط خوبی بین این دو قشر ایجاد شده است و هر اندازه که این تشکل‌ها گسترش یابد، قدرت وزارتخانه نیز افزایش می‌یابد اما در بحث روابط کار به تحول نیاز داریم.

وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلفی برای تنظیم روابط کار به وجود آورده‌ایم از جمله کارگروه تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای که تفاهم نامه‌ای را نیز برای اعزام کارگر ماهر به ایرلند امضا کرده‌اند. در زمینه بیمه بیکاری نیازمند تحول اساسی هستیم. همچنین با فعال کردن کلینیک‌های کار و اشتغال سعی در شناسایی بازار کار داشته‌ایم. در زمینه صندوق‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام شده است اما نیاز به یک جراحی اساسی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیمه سلامت، اظهار کرد: تا کنون ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند و امیدواریم مجلس نیز در برنامه ششم از بیمه سلامت حمایت کند.

تقی زاده با اشاره به جنبش‌های کارگری گفت: جنبشی را برای شنیدن حرف‌های کارگران ترتیب داده‌ایم که انتظار داریم اصفهان در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به سقف مدیریتی چهار ساله، افزود: استراتژی دولت بر این مبناست که هر مدیر تا چهار سال در سمت ریاست بماند و پس از آن مدیر جدید از بدنه همان اداره انتخاب شود. ممکن بود اگر سقف چهار ساله ریاست وجود نداشت، آقای قادری همچنان در این سمت باقی می‌ماند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در روزهای گذشته با افراد زیادی برای انتخاب مدیر جدید مصاحبه کردیم و ۲۰ آیتم برای انتخاب مدیر جدید تعیین کردیم. در آخر محسن نیرومند را انتخاب کردیم و پس از آن یک ماه طول کشید که وی را متقاعد کنیم که این سمت را بپذیرد  تا کسی دیگر را برای ریاست این اداره کل به اصفهان منتقل نکنیم.

تقی زاده گفت: استراتژی وزارت این گونه است که مدیر جدید ابتدا به عنوان سرپرست منصوب شود و بعد از جمع بندی برنامه‌هایش پس از دو سه ماه به عنوان مدیرکل تثبیت شود.

وی در واکنش به صحبت‌های یکی از حضار در جلسه مبنی بر اصلاح قانون کار و اینکه این قانون نیازمند نظرخواهی از کارگران و کارفرمایان است و اینکه آنها خواهان استرداد این لایحه هستند و همچنین اصلاح اصل ۱۴۸ قانون اساسی، گفت: این موضوعات را شنیدم و تمام آنها را به عنوان یک مقام اجرایی از مجلس پیگیری خواهم کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: