April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۴۷۶
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
0
پول‌نیوز - رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 40 درصد متوفیان حوادث ترافیکی مربوط به 28 درصد جمعیت روستایی کشور است.

دکتر علیرضا مغیثی روز پنجشنبه در نشست کمیته جامعه ایمن شهرستان کاشمر در خراسان رضوی افزود: 27 درصد جمعیت ایران معادل 22 میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند. 

وی ادامه داد: بر این اساس 40 درصد جانباختگان حوادث ترافیکی و رانندگی مربوط به 27 درصد جمعیت روستایی کشور است لذا باید ایمنی روستاییان در اولویت قرار گیرد. 

وی گفت: در همین چارچوب تفاهمنامه ای بین اداره کل ارتقاء ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با وزارت بهداشت به منظور ارتقاء ایمنی روستاییان در شش استان کشور امضا شد. نخستین مرحله این مفاقتنامه در خراسان رضوی اجرا می شود. 

رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت این امر را بر اساس طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از برنامه های جدی و توسعه یافته دولت یازدهم در حوزه بهداشت اعلام و بیان کرد: بچه ها در روستاها از سن هفت سالگی بدون هیچگونه آموزش کلاسیک و نظارت بزرگتر و پلیس اقدام رانندگی می کنند و با همان روش تجربی وارد بزرگراهها می شوند که باید این چرخه قطع شود. 

مغیثی در ادامه گفت: کاشمر به عنوان نخستین شهر در کشور به عضویت جامعه ایمن در آمد. 70 هزار موتورسوار در این شهر وجود دارد که باید برای این تعداد برنامه ویژه و مدونی داشت. 

وی افزود: هنوز استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران کاشمری نهادینه نشده و طبق آمارها 90 درصد جانباختگان سوانح رانندگی در این شهرستان مربوط به موتورسوراران است. 

رئیس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت ادامه داد: 97 درصد راکبان موتورسیکلت در کشور می دانند که کلاه ایمنی کاهش مرگ و میر و صدمات جدی را در پی دارد اما تنها 40 درصد آنها از کلاه ایمنی استفاده می کنند. 

مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از 2 بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستای است. 61 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: