کد خبر: ۲۰۱۶۵۱
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
0
پول‌نیوز - یک پزشک عمومی در همدان گفت: با آغاز فصل سرما بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا شیوع پیدا می‌کند.

دکتر حمیدی با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری فصلی است که در فصل سرما و همراه با تغییرات هوا رشد کرده و خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که عامل آن ویروس آنفلوانزا است و دارای سه تیپ A، B و C است که تیپ A آن علاوه بر انسان‌ها در پرندگان و دوزیستان نیز می‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

حمیدی با بیان اینکه این بیماری پس از گذشت دو تا چهار روز از تماس با ویروس ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این بیماری از راه‌های عطسه، هوا، تنفس، تماس دست‌آلوده با چشم، دهان و تماس با سطوحی که آلوده به این ویروس است، انتقال پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: علائم این بیماری دو  تا سه روز ادامه دارد و بیمار با نشانه‌هایی نظیر سرفه، دردهای عضلانی، استفراغ، گلو درد و بی‌حالی مواجه می‌شود.

چه افرادی در معرض ابتلا هستند؟

این پزشک عمومی با بیان اینکه آنفلوانزا در بیشتر موارد خود را با علائمی نظیر سرماخوردگی بروز می‌دهد، تصریح کرد: از آنجا که آنفلوانزا سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند بنابراین بدن بیمار مستعد بیماری‌های دیگری چون سینوس، سینوزیت، ریه و به دنبال آن ذات‌الریه و تنگی نفس‌های شدید خواهد شد.

وی گفت: کودکان، سالمندان، بیماران مبتلا به سرطان، بیماری‌های کلیوی، ریوی و در مجموع همه افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، باید مراقب خطرات ناشی از ابتلا به آنفلوانزا باشند.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا چه وقتی است؟

حمیدی با بیان اینکه پس از ابتلا به آنفلوانزا تزریق واکسن آن تاثیری در بهبود بیماری نداشته و حتی ممکن است حال او را بدتر کند، تأکید کرد: بهتر است تمامی افراد در معرض خطر با آغاز فصل سرما نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

رعایت یهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا است، اظهار کرد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها، عدم تماس دست و روبوسی با افراد مبتلا به آنفلوانزا و تزریق به موقع واکسن مهمترین راه پیشگیری از این بیماری است.

حمیدی با بیان اینکه در بیشتر موارد بیماری آنفلوانزا با استراحت و تغذیه مناسب طی یک هفته بهبود پیدا می‌کند، عنوان کرد: در صورتی‌که روز به روز علائم سرماخوردگی در بیماران بدتر شده و از شدت آن کم نمی‌شود، باید به پزشک مراجعه شود تا در صورت نیاز آزمایش‌های تشخیصی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تنگی نفس، آبریزش بینی و درد بدن که تا یک هفته بهبود پیدا نکرده باشد از علائم ابتلا به آنفلوانزا است.

این پزشک عمومی گفت: در صورتی‌که فردی مشکوک به ابتلا به آنفلوانزا باشد از مخاط و ترشحات گلوی او آزمایشی گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن بیماری، تحت مراقبت و دارو درمانی خاصی قرار می‌گیرد.

حمیدی در پایان توصیه کرد: در مرحله اول مراقب باشید به این بیماری مبتلا نشوید اما در صورت ابتلا باید سعی کنید از حضور در مکان‌های عمومی خودداری کرده و دست‌های خود را با آب و صابون بشویید همچنین از ماسک استفاده کنید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آنفلوآنزا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: