April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۱۶۸۰
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
0
امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزارتن دانه کلزا تولید شود.
تولید 300 هزار تن کلزا در کشورپول‌نیوز - مجری طرح دانه‌های روغنی گفت: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است.

 علیرضا مهاجر در مراسم کشت هزار هکتاری کلزا در رامیان استان گلستان اظهار کرد: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزارتن دانه کلزا تولید شود.
 
وی  گلستان را یکی از استان‌های برتر کشت و تولید کلزا و دانه های روغنی در کشور نام برد و افزود: امسال ۲۵ درصد از کلزای کشور در استان گلستان کشت می شود.
 
مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از توزیع ۱۵۰۰ تن بذر داخلی و خارجی کلزا در سطح کشور خبر داد.
 
مهاجر از استقبال کشاورزان کشور برای کشت کلزا خبر داد و تاکید کرد: با توجه به خرید و پرداخت به موقع وجه کلزا سال زراعی گذشته و همچنین بسته های حمایتی دولت برای سال زراعی جاری، برای کشت کلزا استقبال خوبی از سوی کشاورزان صورت گرفته است.
 
همچنین در این مراسم مختار مهاجر - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان -که در مزرعه نمونه یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان رامیان برگزار شده بود، گفت: برنامه ریزی برای کشت کلزا در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری صورت گرفته است.

وی پیش بینی کرد برای سال زراعی جاری ۹۰ هزار تن دانه کلزا در استان گلستان تولید شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان کلزا کار نوید این را داد که دولت، به ویژه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، تمام حمایت‌های لازم برای کشت و تولید بیشتر کلزا از کشاورزان را انجام خواهد داد.
 
مهاجر این حمایت‌ها را شامل تامین بذر مرغوب، پرداخت یارانه، مکانیزاسیون، بیمه و پرداخت وامهای مناسب برشمرد و کشت کلزا را بهترین تناوب با محصولات دیگر دانست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: