April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۷۹۳
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
0
امضاءتوافقنامه همکاری‌ بندری میان ایران وهلندپول‌نیوز - سند جامع همکاری حمل و نقل دریایی و بندری دوجانبه میان ایران و هلند با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر امور زیربنایی و محیط‌زیست هلند به امضا رسید.

ملانی شولتز فن هاخن، وزیر امور زیربنایی و محیط‌ زیست هلند دراین دیدار با بیان اینکه وزرای دو کشور با هدف توسعه استراتژی دریایی و بنادر این موافقت‌نامه را امضا کردند، گفت: این موافقت‌نامه به دلیل نقش بندری دو کشور در منطقه‌های تحت شعاع خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

عباس آخوندی هم با اشاره به امضا توافقنامه مشترک میان دو کشور اظهار داشت: کشور هلند یکی از کشورهای مهم در زمینهٔ حمل‌ونقل دریایی در اروپا است و بخش کثیری از حمل‌ونقل دریایی اروپا از طریق بنادر هلند انجام می‌شود.

وی در دیدار با وزیر امور زیربنایی و محیط زیست افزود: بحث اصلی میان دو کشور در زمینهٔ حمل‌ونقل، استفاده از امکانات موجود برای فعال‌سازی لجستیک دریایی بین ایران و هلند است و در همین راستا در باره توسعه فاز۳ بندر شهید رجایی و بندر چابهار گفت وگو شد تا طرف هلندی در صورت علاقه‌مندی بتواند در مناقصات بنادر ایران شرکت کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گفت وگوهای انجام‌شده میان دو طرف در زمینهٔ حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: از آنجا که هیچ‌گونه توافقنامه‌ای در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور وجود ندارد لذا پیشنهادی از سوی ایران برای مطالعه به وزیر هلند ارائه شد تا پس از بررسی و مطالعه نکات موردنظر خود را اعلام کنند تا در آینده منجر به امضا شود.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی به هلند تردد می‌کند و موافقتنامه جاده‌ای نداشتیم که پیش نویس آن امضا شد.

آخوندی به ازسرگیری پروازهای هلند- ایران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته اولین پرواز KLM از هلند به ایران انجام شد و پرواز مستقیم میان دو کشور آغاز شد و امیدواریم تعداد پروازها در آینده نزدیک افزایش یابد.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: ایران برای بازسازی کریدورهای جدید بین اروپا و شرق نیاز به همکاری گسترده با هلند دارد.

گفتنی است، این توافقنامه در زمینهٔ توسعه همکاری‌های بندری و دریایی، سرمایه‌گذاری، تشکیل کمیته مشترک، تبادل کارشناس و آموزش مدیران در رده‌های مختلف، اقدامات اجرایی و توسعه فرآیندهای لجستیکی در ایران به امضا رسید.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: