کد خبر: ۲۰۴۱۵۴
۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
0
برای نخستین‌بار در کشور یک شهرک صنعتی مستقل توسط سرمایه‌گذاران خارجی راه‌اندازی می‌شود.
پول‌نیوز  - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ارتباط با تفاهم‌نامه‌ای که با اتاق صنایع استانبول امضا شده است، گفت: برای نخستین‌بار در کشور یک شهرک صنعتی مستقل توسط سرمایه‌گذاران خارجی راه‌اندازی می‌شود.

علی یزدانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار خارجی در قالب راه‌اندازی واحد صنعتی کوچک و متوسط به‌صورت پراکنده در کشور وجود دارد، گفت: مذاکره با اتاق صنایع استانبول برای ایجاد شهرک تخصصی ترکیه ادامه دارد. ترکیه‌ای‌ها برای احداث 140 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده‌اند.
 
همچنین اعلام کرده‌اند خدمات طراحی را هم خودشان انجام می‌دهند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره محل استقرار این شهرک صنعتی گفت: کشور ترکیه برای محل استقرار این شهرک چند شاخص را عنوان کرده است که از آن جمله باید نزدیک به فرودگاه، راه‌آهن و جاده باشد و زیرساخت‌های آب، برق و گاز آن نیز فراهم شده باشد.وی با اشاره به اینکه این کشور همچنین زمینی بیش از 500 هکتار را درخواست کرده است، گفت: ما تاکنون 15 منطقه را به آنها پیشنهاد داده‌ایم. یزدانی افزود: چینی‌ها نیز مذاکرات مشابهی را دنبال می‌کنند، آنها قصد دارند در منطقه سیرجان سرمایه‌گذاری کنند اما هنوز به‌طور جدی ورود پیدا نکرده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تشریح همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران در بخش صنعت و معدن گفت: رویکرد سرمایه‌گذاری مشترک با الزام تولید رقابتی، صادرات حداقل 30درصد از محصولات، انتقال فناوری و دانش فنی و ایجاد قابلیت توسعه محصول با سرمایه‌گذاری در واحدهای تحقیق و توسعه از جمله مهم‌ترین الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: