April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۴۹۹
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
0
پول‌نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی از تصویب مشاوره ژنتیک برای کاهش تولد کودکان معلول پیش از ازدواج خبرداد و همچنین گفت: نمایندگان مصوب کردند سهم پژوهش ازتولید ناخالص داخلی تا پایان برنامه ششم به 2 درصد برسد.
 
محمد خدابخشی در جلسه امروز- شنبه- کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه افزود: در جلسه امروز لزوم انجام مشاوره ژنتیک و آزمایشات ژنتیکی پیش از ازدواج مصوب شد، زیرا سالانه در کشور ازدواج هایی صورت می گیرد که زوجین تا پیش از آن مشاوره ژنتیک انجام نمی‌دهند، بنابراین همین موضوع سبب می شود که سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد شود.
 
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق با هدف کاهش نرخ معلولیت در کشور مصوب کرد که مشاوره و انجام آزمایشات ژنتیک برای ثبت ازدواج اجباری شود، البته هزینه های مربوط به این آزمایشات هم برای برخی افراد رایگان خواهد بود.

خدابخشی تاکید کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد که 3 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای مقاوم سازی و افزایش ضریب ایمنی مدارس و دانشگاه فرهنگیان اختصاص پیدا کند، ضمن اینکه در این جلسه درخصوص شاخص های علم و فناوری مصوب شد که دولت رتبه ایران را در تولید علم تا پایان برنامه ششم به 12 در دنیا ارتقاء دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: از سوی دیگر مصوب شد که سهم پژوهش ازتولید ناخالص داخلی تا پایان برنامه ششم به 2 درصد برسد، همچنین سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی از کل دانشجویان تا پایان برنامه به 32 درصد برسد؛ از سوی دیگر سهم آموزش فنی و حرفه ای از آموزش رسمی در مقطع متوسطه تا پایان برنامه به 50 درصد رسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم افزود: همچنین درباره صادرات محصولات دانش بنیان مصوب شد که رتبه ایران در منطقه به رتبه‌ سوم ارتقاء پیدا کند، البته مصوب شد که نسبت اعضای هیات علمی با مرتبه استادیاری به بالا از مجموع هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در پایان برنامه به حداقل 90 درصد برسد؛ از سوی دیگر مصوب شد نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه و مراکز آموزش عالی دولتی تا پایان برنامه ششم به 18 ارتقاء یابد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: