April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۴۸۱۳
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
0
بر اساس قیمت های اعلام شده، قیمت هر لیتر بنزین سوپر در عمان به 48 سنت افزایش یافت تا گامی جدید در جهت تقویت ریاضت اقتصادی در این کشور برداشته شود.
دولت عمان قیمت بنزین را افزایش داد
پول‌نیوز - دولت عمان اعلام کرد در راستای مقابله با کسری بودجه و مشکلاتی که در زمینه سیاست های ریاضت اقتصادی با آن مواجه می باشد، قیمت بنزین را افزایش داده است.

این اقدام دولت عمان پس از تدابیر مشابهی است که کشورهای امارات متحده عربی، کویت و عربستان برای کاهش هزینه های دولتی خود اتخاذ کردند.

بر اساس قیمت های اعلام شده، قیمت هر لیتر بنزین سوپر در عمان به 48 سنت افزایش یافت تا گامی جدید در جهت تقویت ریاضت اقتصادی در این کشور برداشته شود.

وزارت دارایی عمان نیز اعلام کرد که برای مهار کسر بودجه ناشی از افت قیمت نفت، دولت این کشور قصد دارد امسال یارانه ها را دو سوم کاهش دهد.

به نوشته روزنامه «القبس»، در بیانیه وزارتخانه یادشده اعلام شده است که یارانه های مربوط به برق، وام مسکن، سوخت و دیگر کالاها در سال 2016 میلادی به 400 میلیون ریال عمان (معادل یک میلیارد دلار) می رسد، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی یک میلیارد و 110 میلیون ریال عمان بود.

چندی پیش هیئت دولت عمان برای مهار کسر بودجه، طرح اصلاح نظام یارانه ها، کاهش هزینه ها و افزایش مالیاتها را تصویب کرد.

دولت عمان پیش بینی می کند که در سال 2016 میلادی، کسری بودجه آن به سه میلیارد و 300 میلیون ریال عمان (معادل 13 درصد تولید ناخالص داخلی) برسد. کسری بودجه عمان در سال 2015 میلادی چهار میلیارد و 500 میلیون ریال عمان بود.

طبق اعلام وزارت دارایی عمان، دولت این کشور قصد دارد کسری بودجه خود را با برداشت یک میلیارد و 500 میلیون ریال عمان از ذخایر پولی، استقراض 900 میلیون ریال عمان از بازارهای مالی بین المللی و مابقی را از استقراض داخلی و دیگر روش ها تامین کند.

پیش بینی می شود که مجموع هزینه های عمان امسال به 11 میلیارد و 900 میلیون ریال عمان برسد که 11 درصد نسبت به هزینه های واقعی سال گذشته کمتر است.

وزارت امور مالی عمان همچنین تاکید کرد اوراق بهادار به منظور کاهش کسری بودجه امسال این کشور که در پی کاهش شدید نفت رخ داده، منتشر شده است.

این وزارتخانه افزود: این نخستین فروش اوراق بهادار بین المللی عمان در دو دهه اخیر است که با استقبال زیاد سرمایه گذاران روبرو شده است.

این اوراق بهادار به قیمت یک میلیارد دلار و با سود اسمی 3.6 درصدی عرضه شده است و انتظار می رود مرحله دوم عرضه اوراق بهادار عمان به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار و با سود 4.7 درصد به فروش برسد.

عمان با توجه به کاهش شدید نفت خام، دارای کسری بودجه هشت میلیارد و 600 میلیون دلاری در بودجه خود است که این رقم در سال گذشته میلادی حدود 11 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.

عمانی های برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد دولت، دست به اقداماتی از جمله کاهش یارانه سوخت و برق نیز زده اند.

عمان کشوری واقع در جنوب ایران و یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس به عنوان کشور غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شمار می رود که روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت تولید می کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: دولت ، عمان ، قیمت بنزین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: