کد خبر: ۲۰۴۸۶۴
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
۱
پل طبیعت تهران جزو ۵ انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در سال ۲۰۱۵ بود... پل عابر پیاده "قلعه ونکوور" نیز یکی از زیباترین پل‌های پیاده واقع در واشنگتن آمریکاست.
پول‌نیوز، مبین دیانتی‌زاده - پل طبیعت تهران یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در منطقه عباس‌آباد قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است، از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند.

پل طبیعت در تهران و واشنگتن (+عکس)

کار مطالعاتی این پل در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در ۲۰ مهر سال ۱۳۹۳ نیز به بهره‌برداری رسید. این پل باعث شناخته شدن معمارش، لیلا عراقیان، در سطح بین‌المللی شد.

پل طبیعت در تهران و واشنگتن (+عکس)

پل طبیعت تهران انتخاب اول مردم و جزو ۵ انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معمار شهری (A+ (architizer awards در سال ۲۰۱۵ شد. این پل جایزه معماری آقاخان در سال ۲۰۱۶ را نیز دریافت کرده است.

پل طبیعت واشنگتن (قلعه ونکوور)

پل طبیعت در تهران و واشنگتن (+عکس)

پل عابر پیاده فورت ونکوور (fort vancouver land bridge) نیز یکی از زیباترین پل‌های پیاده واقع در واشنگتن آمریکاست که به علت نامش بعضی تصور می کنند در کانادا قرار دارد.

پل طبیعت در تهران و واشنگتن (+عکس)

برچسب ها: پل طبیعت ، تهران ، واشنگتن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
-
12:17 - 1395/08/11
پل طبیعت واشنگتن طبیعت وسرسبزی را دنبال خود کشانده وهمراه کرده بهمین جهت نامگذاری آن به عنوان پل طبیعت دور از ذهن وفکر نیست حال آنکه پل به اصتلاح طبیعت درتهران ازطبیعت درپل خبر واثری نیست وبیننده فقط نرده ولوله آهنی وآسفالت را میبیند. بنابراین نامگذاری آن به عنوان پل طبیعت مضحک وبسیار ناپسند به نظر میرسد.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: