کد خبر: ۲۰۶۵۲۸
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
0
 پول‌نیوز - دختر 6 ساله ساروی به علت مصرف قارچ سمی جان خود را از دست داد.

دکتر محمد سلطان تویه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دختر ۶ ساله ای به نام ف. م، 16 آبان  امسال با درد شکم ، استفراغ و اسهال  ، بدون تب به بیمارستان بوعلی سینا ساری مراجعه کرد و پذیرش شد.

وی افزود: با تشخیص احتمالی عفونت ویروسی تحت بررسی و درمان قرار گرفت بعد از اقدامات اولیه درمانی ، حال بیمار بهتر شد.

سلطان تویه با بیان اینکه این بیمار دو روز بعد به تدریج دچار افزایش استفراغ و سپس کاهش هشیاری شد، افزود: بیمار به تدریج دچار زردی شد و در ادامه علائم نارسایی حاد کبد بروز کرد و سبب کاهش بیشتر هوشیاری در بیمار شد.

دکتر سلطان تویه گفت: با توجه به اینکه علل اینگونه بیماریها می تواند ناشی از هپاتیت A، بیماری ویسلون و مسمومیتها باشد لذا ضمن انجام اقدامات تشخیصی لازم و دریافت شرح حال اختصاصی ، تیم پزشکی متوجه مصرف قارچ وحشی توسط بیمار و خانواده اش در روزهای گذشته شدند و اقدامات درمانی سریعا پس از مشاوره های متخصصان مسمومیت و عفونی شروع شد و مراقبتهای ویژه ادامه یافت.

وی افزود: با توجه به اختلال شدید تستهای کبدی و انعقادی و درمان های مرتبط، پاسخی حاصل نشد و بیمار به علت آنسفالوپاتی کبدی حاد مقاوم به درمان و برادی کاردی، جان خود را از دست داد.

وی گفت: سایر اعضای خانواده هم دچار علائم گوارشی شده و در یکی از اعضای خانواده افزایش آنزیم های کبدی دیده شد و تحت درمان قرار گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در مورد این بیماری ،تشخیص مسمومیت با قارچ آمانیتا فالوئیدس داده که سم آماتوکسین ترشح می کند،این قارچ یک قارچ جنگلی بوده درحیاط منازل رشد کرده و شدیدا سمی است.

دکتر سلطان تویه به همه همشهریان توصیه کرد در مصرف قارچ، توجه ویژه داشته باشند و از مراکز توزیع و فروش معتبر خریداری کنند.

وی گفت: مردم از مصرف هر نوع قارچ وحشی خودداری کنند.

برچسب ها: قارچ سمی ، ساری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: