April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۶۵۲
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
0
مجید بوجارزاده گفت: این قطعی گاز ربطی به افت فشار یا کمبود گاز در کشور نداشته و یک مساله فنی بوده است.
پول‌نیوز - سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه مشکل فنی شیر ورودی گاز به شهر ایلام برطرف شد و گاز این شهر وصل شده است، گفت: در حال حاضر در کشور افت فشار گاز و کمبود گاز نداریم.

مجید بوجارزاده، با تاکید بر اینکه در کشور افت فشار گاز نداریم گفت: صبح امروز حدود ساعت 4 گاز شهر ایلام به دلیل مشکل فنی حادث شده در شیر ورودی گاز به این شهر قطع شد که همکاران ما بلافاصله وارد عمل شدند و الان تقریبا گاز کل شهر وصل شده و 4 یا 5 درصد آن باقی مانده است.

وی تاکید کرد: این قطعی گاز ربطی به افت فشار یا کمبود گاز در کشور نداشته و یک مساله فنی بوده است.

بوجارزاده در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته 420 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی، 100 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 140 میلیون مترمکعب در نیروگاه‌ها گاز مصرف شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز اظهار داشت: بخش خانگی اولویت اصلی ما است اما در صنعت و نیروگاه‌ها هم در سال گذشته و امسال افزایش ارسال گاز داشتیم، چنانکه نیروگاه‌ها از ابتدای سال جاری 6 میلیارد متر مکعب بیش از مدت مشابه سال گذشته گاز دریافت کرده‌اند و گاز دریافتی آنها از 44 میلیارد متر مکعب مدت مشابه سال پیش به 50 میلیارد متر مکعب در سال جاری رسیده است.

وی افزود: در بخش صنعت هم یک میلیارد متر مکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته گاز اختصاص دادیم و مصرف خانگی هم نسبت به سال پیش دو میلیارد متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد که اثبات می‌کند در گازرسانی مشکلی وجود ندارد.

بوجارزاده تصریح کرد: با این وجود مردم باید مصرف را مدیریت کنند و با استفاده از لباس مناسب فصل و مدیریت کردن سیستم‌ها از انرژی به درستی استفاده کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: در اوایل آذر ماه به دلیل ورود موج سرمای شدیدی به کشور و نصب بخاری‌ها هر سال بحث ایمنی جدی‌تر می‌شود چرا که گاهی در نصب بخاری دقت نمی‌شود و به همین دلیل مسمومیت و حوادث جبران‌ناپذیر به دلیل یک ناآگاهی کوچک ایجاد می‌شود.

وی توضیح داد: باید دقت کرد که بستن همه منافذ خانه اشتباه است و کسانی که از بخاری گازی استفاده می‌کنند باید امکان ورود هوای تازه و اکسیژن به محیط را فراهم کنند، چرا که اگر به بخاری اکسیژن کافی نرسد منوکسید کربن تولید کرده و باعث گازگرفتگی می‌شود.

بوجارزاده در پایان گفت: براساس آماری که از شرکت‌های گاز استانی گرفته‌ایم در سال گذشته 223 نفر بر اثر گازگرفتگی ناشی از گاز طبیعی فوت کردند و با اینکه آمار گازگرفتگی هر سال رو به کاهش بوده است اما این رقم باز هم قابل توجه است و نباید اتفاق بیفتد.
منبع: فارس
برچسب ها: شرکت گاز ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: