پول‌نیوز - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و 403 هزار و 977 TEU کانتینر در مدت هشت ماه امسال در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری گردید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29 درصد رشد داشته است.

 الله مراد عفیفی پور چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد بنادر هرمزگان اظهار داشت: در این مدت 22 میلیون و 312 هزار و 680 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 44 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در مدت یادشده پنج میلیون و 810 هزار و 122 تن مواد نفتی نیز از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شده که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد دارد.

عفیفی پور تصریح کرد: در همین مدت، شش میلیون و 61 هزار و 566 تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سه درصدی دارد.

وی اضافه کرد: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ترانشیپ یک میلیون و 201 هزار و 664 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر به ثبت رسید که رشد 59 درصدی در این زمینه را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده طی هشت ماهه سال جاری را 2 میلیون و 808 هزار و 313 تن اعلام کرد .

بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است. 

عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.

خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد. 

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: