April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۸۸۳
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
0
امروزه R&D هر چه بیشتر شناخته شده و به جایگاه ویژه خود در کسب و کار نزدیک می شود به همان میزان محدوده عمل و اثر گذاری بالاتری را به نمایش می گذارد.

پول نیوز، سمیه علی اصغری- در میدان رقابت های اقتصادی روز؛ واحد "تحقیق و توسعه" یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کار موفق را به خود اختصاص داده است. تحقیق و توسعه که به اختصار آن را "R&D” یا همان "Research and development" می نامند مفهومی است که در بالاترین جایگاه هر گونه فعالیت اقتصادی قرار می گیرد و به عبارت دیگر تمامی موجودیت یک کسب و کار بدان وابسته است. امروز برترین شرکت های دنیا مانند سامسونگ یا اپل و تمامی نام های مطرح دیگر در حوزه های مختلف دارای قوی ترین واحد های تحقیق و توسعه هستند و سرمایه گذارهای سنگینی را در این بخش دارند.

همانطور که از مفهوم این نام بر می آید؛ تحقیق و توسعه شامل اقدامات و تلاش های علمی و رویکردهای آینده نگر می شود که در نهایت آثار خود را روی خروجی فرایند کسب و کار نمایان می کند. زمانی که یک محصول موفق از یک کمپانی مطرح بیرون می آید قطعا اندیشه و دانشی قابل تحسین پس آن قرار داشته است و این دقیقا همان چیزی است که از فرایند "تحقیق و توسعه" در کمپانی ها و یا بهتر بگوئیم کسب و کارهای موفق انتظار می رود.

امروزه R&D هر چه بیشتر شناخته شده و به جایگاه ویژه خود در کسب و کار نزدیک می شود به همان میزان محدوده عمل و اثر گذاری بالاتری را به نمایش می گذارد. از این رو تحقیق و توسعه از زمان شکل گیری کسب و کار تا مراحل تولید، بازاریابی و خدمات پس از فروش همواره مورد توجه قرار دارد.

برای درک هر چه بهتر جایگاه تحقیق و توسعه در کسب و کارهای موفق، نگاهی خواهیم داشت به گزارش مرکز پرایس واتر هاوس کوپرز* در رابطه با بیشترین سرمایه گذاری های انجام شده روی R&D در سال 2016، با پول نیوز همراه باشید.

تویوتا

کشور: ژاپن

صنعت: خودرو

سرمایه گذاری در بخش R&D: 8.8 میلیارد دلار

 


جانسون اند جانسون

کشور: آمریکا

صنعت: مراقبت های بهداشتی

سرمایه گذاری در بخش R&D: 9 میلیارد دلار

 


نوارتیس

کشور: سوئیس

صنعت: مراقبت های بهداشتی

سرمایه گذاری در بخش R&D: 9.5 میلیارد دلار

 


روشه(هوفمان لا روش)

کشور: آمریکا

صنعت: مراقبت های بهداشتی

سرمایه گذاری در بخش R&D: 10 میلیارد دلار



مایکروسافت

کشور: آمریکا

صنعت: نرم افزار و اینترنت

سرمایه گذاری در بخش R&D: 12 میلیارد دلار

 


اینتل

کشور: آمریکا

صنعت: رایانه و الکترونیک

سرمایه گذاری در بخش R&D: 12.1 میلیارد دلار

 


آلفابت

کشور: آمریکا

صنعت: نرم افزار و اینترنت

سرمایه گذاری در بخش R&D: 12.3 میلیارد دلار

 


آمازون

کشور: آمریکا

صنعت: نرم افزار و اینترنت

سرمایه گذاری در بخش R&D: 12.5 میلیارد دلار

 


سامسونگ

کشور: کره جنوبی

صنعت: رایانه و الکترونیک

سرمایه گذاری در بخش R&D: 12.7 میلیارد دلار

 


فولکس واگن

کشور: آلمان

صنعت: خودرو

سرمایه گذاری در بخش R&D: 13.2 میلیارد دلار


جدول: 20 کمپانی برتر جهان در زمینه سرمایه گذاری برای "تحقیق و توسعه"

برترین سرمایه گذاران R&D در سال 2016(+جدول)

 

*گفتنی است پرایس واتر هاوس کوپرز، شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای است، که طیف وسیعی از خدمات و سرویس‌ها شامل مشاوره مدیریتی، مشاوره مالی، آکچوئری، مشاوره حقوقی، مالیات و حسابرسی را ارائه می‌نماید.

شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز، در کنار شرکت‌های ارنست اند یانگ، دیلویت و کی‌پی‌ام‌جی، چهار شرکت بزرگ حسابرسی در جهان محسوب می‌شوند. شمار کارکنان آن در 156 کشور جهان، بیش از 190 هزار نفر می‌باشد.ریشه‌های تاسیس این شرکت به سال 1849 بازمی‌گردد. (ویکیپدیا)

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: