April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۸۲۰۶
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
0
مدیرعامل شرکت همای تهران گفت: قرارداد این پروژه به 4 تا 5 سال قبل بازمی‌گردد اما چه آن زمان و چه در حال حاضر شرکت داخلی که بتواند روش «ترتن‌وال» یا همان دیوار پرده‌ای را اجرا کند نداریم.
پروژه برج‌های دوقلوی کیش آماده افتتاح شدپول‌نیوز -مدیرعامل یک شرکت برج سازی با بیان اینکه پروژه برج‌های دوقلوی کیش که با سرمایه‌گذاری داخلی و با مشارکت پیمانکاران خارجی در سال 88 آغاز شده بود، گفت: این پروژه در مرحله افتتاح قرار دارد.

سید مُرسَل جلالی با اشاره به اینکه در تمام دنیا 20 درصد سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز توسط سرمایه‌گذار و 80 درصد مابقی را بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: ساخت پروژه برج‌های دوقلوی کیش با سرمایه‌گذاری داخلی و با مشارکت پیمانکاران خارجی از سال 88 آغاز شد و هم اکنون در مرحله اتمام و افتتاح قرار دارد.

جلالی با اشاره به اینکه در این پروژه 458 واحدی (در متراژ‌های 60 تا 460 متر) قیمت پایه واحدهای آن از متری 13.5 میلیون تومان آغاز می‌شود، گفت: طراحی و امکانات و معماری این برج به صورت ویژه و خاص بوده است که دید حداکثری به دریا داشته و اکثر واحدها به دریا و خلیج‌فارس منتهی می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد این پروژه در ایران و کیش اشاره کرد و گفت: این پروژه بسیار منحصر به فرد است، چرا که در طبقه 18 این پروژه در هر دو برج استخر روباز تعبیه شده و لابی مرکز برج که حدود 800 تا هزار مترمربع فضا دارد ارتفاع سقف آن حدود 8 متر است که این یکی از ویژگی‌های این پروژه است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تمام واحدهای این پروژه به فروش رسیده است، گفت: تمام واحدهای این پروژه به طور کامل به فروش نرفته اما تعداد قابل توجهی از این واحدها فروش رفته و حتی برخی نیز ساکن شده‌اند. البته عدم سکونت برخی از افراد در این پروژه به خاطر این است که برخی این واحدها را برای سرمایه‌گذاری خرید کرده‌اند به همین دلیل هنوز ساکن نشده‌اند و برخی نیز مقیم دائم نیستند.

جلالی در پاسخ به این سؤال که نمای این پروژه آیا توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده است یا خارجی‌ها، گفت: نمای برج‌های دوقلوی کیش نمای آلومینیومی و شیشه است و به این نماها که به صورت پوسته جداگانه روی نما نصب می‌شود به روش «ترتن‌وال» (پوشش جداگانه و یا دیوار پرده‌ای) صورت گرفته است بنابراین در این روش هیچ چیزی روی دیوار بیرونی نما چسبیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت همای تهران افزود: برای برج‌های دوقلوی کیش روش یونیت و پیش‌ساخته به کار رفته است که تمام آن در کارخانه‌ و توسط شرکت الغریژ امارات به شکل پیش‌ساخته تعبیه شده و تمام قطعات به شکل پیش‌ساخته به کیش حمل شد و در کارگاه مونتاژ شد.

وی ادامه داد: یعنی نمای این پروژه بدون نصب یک مترمربع داربست اجرا شده است بنابراین قطعات از پیش‌ساخته شده را از طریق جرثقیل به نما نزدیک کرده و افرادی از داخل طبقات آنها را به ساختمان نزدیک و نصب کرده‌اند.

به گفته جلالی، مزیت این سیستم این است که تمام اقدامات در کارخانه انجام می‌شود که دارای دقت، کیفیت و ظرافت بالایی است و خطای انسانی در محل کار به حداقل می‌رسد و سرعت کار بالا می‌رود.

مدیرعامل شرکت همای تهران در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های داخلی توان اجرای نمای پروژه را نداشتند که شرکت اماراتی آن را اجرا کرده است گفت: قرارداد این پروژه به 4 تا 5 سال قبل بازمی‌گردد اما چه آن زمان و چه در حال حاضر شرکت داخلی که بتواند روش «ترتن‌وال» یا همان دیوار پرده‌ای را اجرا کند نداریم.

به گفته وی شرکت الغریژ مجری نمای برج خلیفه امارات نیز بوده بنابراین توان فنی بالایی در اجرای چنین پروژه‌هایی را در منطقه داشته است و اعزام پرسنل و حمل کالا نیز از امارات به کیش راحت‌تر بوده است.

وی در خصوص اینکه حجم سرمایه‌گذاری در پروژه برج‌های دوقلو چقدر است، گفت: هنوز برآورد هزینه نکردیم البته این را باید اذعان داشت که این موضوع مسأله محرمانه‌ای نیست اما چون پروژه برج‌های دوقلو زمان‌بر و خریدها دلاری بوده است، هنوز محاسبه برای میزان هزینه به کار رفته در این پروژه صورت نگرفته است.

جلالی با اشاره به اینکه پروژه دوقلوی کیش در زمان آغاز به کار و در زمان انعقاد قرارداد دلار 1200 تومان بود و بالا رفتن نرخ دلار موجب طولانی شدن این پروژه شد، گفت: چون این پروژه توسط سرمایه‌گذار داخلی و با مشارکت پیمانکاران خارجی احداث شده است هزینه‌های سه برابری را به سازنده تحمیل کرد.

به گفته وی، تمام قراردادهای این پروژه دلاری است پس این جهش قیمت بر روی پروژه مزبور تأثیرگذار بوده است و این موضوع ما را در مسیر بی‌بازگشت قرار داد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: