April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۴۸۹
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
0
مترو هشتگرد بهار 96 وارد ریل می شودپول‌نیوز - بنا به گفته عضو هیات مدیره شهرهای جدید، تا سه ماه ابتدای سال آینده مترو هشتگرد به بهره برداری می رسد.

طبق اعلام حبیب الله طاهرخانی ـ عضو هیات مدیره شهرهای جدید ـ قطار حومه ای هشتگرد قرار است تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶ به بره برداری برسد، عملیات زیرساختی پروژه قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان نیز درحال حاضر دارای پیشرفتی ۷۰ درصدی است. روند ساخت مترو شهر گلبهار نیز با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است و مطالعات پروژه قطار حومه ای سه شهر پردیس، صدرا و سهند نیز نهایی شده و انتظار می رود تا هرچه زودتر عملیات اجرایی آنها انجام شود.

همچنین در شرایطی که گفته می شود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و قرار است نهایتا تا سال آینده به بهره برداری برسد، کار اتمام این واحدها در ۱۰ شهر جدید از جمله امیرکبیر، اندیشه و بهارستان در دهه فجر امسال انجام می‌شود.

طاهرخانی همچنین گفت: اخیرا با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی نیز دو تفاهم‌نامه مبنی بر مشارکت در ساخت خط ریلی تا دو شهر جدید پرند و اندیشه را به امضا رساندیم. براساس این تفاهم‌نامه در دوخطه کردن مسیر ریلی راه‌آهن تهران تا شهر جدید پرند ۵۰ درصد از هرینه‌ها از سوی شرکت عمران شهرهای جدید پرداخت خواهد شد. درخصوص شهر اندیشه نیز مطالعات به طور کامل انجام شده و منتظر برگزاری جلسات برای مشخص شدن سهم هر سازمان در اجرایی شدن پروژه هستیم.

وی اتصال شهرهای جدید به سیستم شبکه ریلی برقی و قطار حومه‌ای را از اولویت‌های اصلی شرکت عمران شهرهای جدید دانست و افزود: این بخش از سیاست‌ها نیز تاکنون به خوبی پیش رفته که قصد داریم تا سال آینده تعدادی از آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

در حال حاضر ۱۷ شهر جدید در کشور وجود دارد و هشت شهر در مرحله مطالعاتی است. در ۱۷ شهر موجود قرار است تا ۵ سال آینده ۲.۵ میلیون نفر ساکن شوند اما هنوز اغلب این شهرها به بهره برداری کامل نرسیده اند. به همین جهت هم اکنون جمعیت این شهرها حدود ۸۰۰ هزار نفر است.

در افق جمعیتی این شهرها هشتگرد در استان البرز با ۶۷۵ هزار نفر بیشترین و مهاجران استان مرکزی و رامشار چهارمحال و بختیاری با ۶۰ هزار نفر کمترین جمعیت مصوب را دارند.

اغلب ۱۷ شهر موجود که در کنار شهرهای مادر احداث شده‌اند چندین هدف را در پیش دارند که اجرای طرح کالبدی ملی و توزیع متناسب جمعیت و اشتغال در سطح کشور در ارتباط با هدفهای استراتژیک و محدودیت منابع آب و خاک و انرژی، ایجاد مناطق مسکونی برای کارکنان یک یا چند فعالیت جدیدالاحداث اقتصادی و جمعیتی و کمک به اجرای کمی و کیفی برنامه‌های توسعه مسکن و ایجاد تعادل در بازار مسکن از آن جمله‌اند.

اندیشه، پردیس، پرند، هشتگرد، بهارستان، فولادشهر، مجلسی، صدرا، سهند، گلبهار، بینالود، رامشار، عالیشهر، رامین، شیرین شهر، مهاجران و علوی ۱۷ شهر جدید موجود هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: