April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۶۶۳
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۸
0
برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۷ تاکنون، نرخ بهره بانکی آمریکا از نرخ بهره کانادا بیشتر می‌شود و به 1.5 درصد می‌رسد. افت قیمت جهانی طلا و تقویت ارزش دلار آمریکا از اثرات مستقیم این تصمیم خواهد بود.
پول‌نیوز - بانک فدرال رزرو (مرکزی) آمریکا سرانجام پس از کش و قوس فراوان، ساعاتی قبل نرخ بهره بانکی را با ۲۵ صدم درصد افزایش به ۷۵ صدم درصد رساند.

فدرال رزرو آمریکا همچنین اعلام کرد که در سال آینده شاهد ۳ بار رشد نرخ بهره خواهیم بود.

هر بار رشد نرخ بهره، ۲۵ صدم درصد بوده است. بنابراین نرخ بهره دلار در پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱.۵ درصدخواهد بود

بر این اساس همان‌طور که انتظار می رفت در آخرین ماه سال میلادی ۲۰۱۶ بار دیگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد؛ البته فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد که افزایش نرخ بهره بانکی همچون "قطار خارج از کنترل" نخواهد بود.

کمیته فدرال رزرو معتقد است که فقط افزایش تدریجی نرخ بهره می تواند موجب تحول در شرایط اقتصادی شود.  در یکسال اخیر، این اولین افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا است.

همچنین این برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ تاکنون است که نرخ بهره بانکی آمریکا از نرخ بهره کانادا  بیشتر می شود. بانک مرکزی کانادا هفته گذشته، نرخ بهره بانکی را برای یازدهمین بار متوالی در سطح ۵ دهم درصد تثبیت کرد.

با افزایش نرخ بهره در آمریکا،  بدون شک شاهد افت قیمت فلزات گران‌بها و فلزات اساسی در بازارهای جهانی خواهیم بود.

تقویت دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها نیز از دیگر اثرات مستقیم این سیاست به‌حساب می آید. بنا بر گزارش مهر، قیمت نفت و طلا با افزایش نرخ بهره در آمریکا، هم اکنون در بازار بورس کامکس نیویورک در حال کاهش است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: