April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۷۷۴
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
0
سندروم سالن زیبایی، مشکل نادر اما خطرناکی است که به دلیل خم شدن سر به عقب ایجاد می‌شود.
خطر سکته بعد از اصلاح سر در آرایشگاهپول‌نیوز - محققان معتقدند که برخی پس از اصلاح سر ممکن است به دلیل ایجاد لخته خونی در سر دچار سکته مغزی شوند.

سندروم سالن زیبایی، مشکل نادر اما خطرناکی است که به دلیل خم شدن سر به عقب ایجاد می‌شود. در آرایشگاه‌ها و بعد از اصلاح سر، معمولا آرایشگرها اقدام به شستشوی موهای مشتری می‌کنند.

 در این حالت، روشویی‌هایی که در چنین محیط‌هایی تعبیه شده‌اند، به گونه‌ای هستند که سر از قسمت پشت گردن روی لبه آن قرار می‌گیرد و سر به عقب خم می‌شود.

به گفته محققان، این سندروم خطرناک زمانی رخ می‌دهد که با خم شدن گردن به سمت عقب، یکی از عروق اصلی گردن کشیده و پاره می‌شود که در نتیجه باعث انسداد جریان خون به مغز یا ایجاد لخته‌های خونی می‌شود و خون‌رسانی به مغز را محدود می‌کند.

پزشکان معتقدند که احتمال بروز چنین سندرومی بسیار کم است ولی هر از گاهی این مشکل ممکن است رخ دهد. از عبارت «سندروم سالن زیبایی» اولین بار در دنیا در سال ۱۹۹۳ استفاده شد.

 این سندروم بعد از مشاهده ۵ مورد جداگانه در زنان ۵۴ تا ۸۴ ساله شناسایی شد که بعد از مراجعه به آرایشگاه و شستشوی سر به بیمارستان مراجعه کرده بودند. ۴ نفر از این زنان دچار سکته مغزی شدند که منجر به آسیب دائمی مغز شد.


منبع:سلامت نیوز
برچسب ها: آرایشگاه ، اصلاح ، سکته ، سلامت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: