پول نیوز، مازیار
دانیالی- ماجراجویی های ماشین
بازها در پول نیوز امروز به نقطه اوج خود می رسد زیرا پروژه ای را انتخاب کرده ایم
که همه چیز آن از رنگ گرفته تا رینگ ها و موتور یک اثر هنری متفاوت و خاص به شمار
می روند و از همه این ها مهمتر، میزبان شخصی سازی یک آمریکایی اصیل در دنیای خودرو
است که همین مساله ارزش ها و موفقیت پروژه را از پیش تضمین می کند.
آن دسته از مخاطبان دنیای خودرو که علاقه ای ویژه به ماشین
آمریکایی دارند به خوبی با شورولت چول آشنا هستند. اتومبیلی که در فاصله سال های
1963 تا 1977 میلادی تولید شد و یکی از بهترین محصولات دوران مذکور در کلاس سایز
متوسط ها به شمار می رود. حتما تا کنون مدل های مختلفی از این شورولت چابک و سریع
را در فیلم های سینمایی دیده اید اما امروز با پول نیوز باشید تا تحفه ای متفاوت
را از نزدیک مشاهده کنید.
پروژه روی شورولت چول اس اس مدل 1971 اجرا شده است. رنگ
اصلی با طیف متالیک قرمز گیلاسی انتخاب و در بهترین شکل ممکن پرداخت شده تا حتی
نگاه کردن به بدنه این خودرو نیز برای دقایقی چشم شما را درگیر خود کند. اینجا همه
چیز آنقدر خوب به نظر می رسد که حقیقتا باید پیش از هر چیز پیاده سازی این رنگ را
مورد تحسین قرار دارد.
در طراحی بدنه تلاش شده تا کیت بدنه واید بادی در خدمت روح کلاسیک این شورولت با کمترین میزان
تغییرات قرار داشته باشد، در هر صورت اینجا با یک عضلانی تمام عیار در کلاس متوسط
سر و کار داریم.
یکی از بهترین بخش های این پروژه به رینگ های استثنایی آن
مربوط می شود که فلز در نهایت مهارت صیقلی و برس خورده به نظر می رسد. این رینگ
های بی نظیر از برند مطرح وی- راد با اندازه 22x9 در چرخ های جلو و
اندازه 24x15 برای چرخ های عقب
انتخاب شده است. قطعا برای این رینگ های خاص باید لاستیکی لایق را در نظر گرفت و
این توجه سرانجام به برند مطرح پیرلی ختم شده است. پیرلی ها برای چرخ جلو با
اندازه 245/25R22 و برای چرخ های عقب
با اندازه 405/25R24 گزرینش شده اند.
نگاهی ساده به این ابعاد نشان می دهد چرخ های عقب اندازه ای بزرگ تر از برادران
خود در محور جلو دارند و این یکی از جذابیت های اسپرت شورولت چول اس اس امروز ما
به شمار می رود. ناگفته نماند ترمز یک مجموعه بروزرسانی شده از سیستم ترمز بزرگ
شورولت کوروت زد 06 است.
سری به داخل کابین می زنیم. در این قسمت بروزرسانی هایی هماهنگ با آنچه از نمای بیرونی خودرو در ذهن خود داشته ایم را مشاهده می کنیم. انتخاب رنگ قرمز گیلاسی برای کنسول جلو با آمپرهای تفکیک شده که حس قدرت و سرعت را منتقل می کنند؛ عالی به نظر می رسد. کنسول هماهنگی خاصی با بدنه خودرو دارد و اینطور به نظر می رسد که یک قطعه از فلز بدنه را اینجا نصب کرده اند.
تنها نکته ای که در این میان مقداری آزار دهنده به نظر می رسد سیستم صوتی خودرو است که همانند یک قطعه اضافه در میان کنسول خودنمایی می کند شاید اگر تلاش بیشتری برای نصب آن صورت می گرفت ارزش کار به مراتب بالاتر از این بود.
سراغ موتور
می رویم تا ببینیم زیر این درپوش خوشرنگ چه چیزی منتظرمان است. برای قلب تپنده این
شورولت از موتور بلوگ بزرگ 572 اینج مکعبی که توسط مک الروی موتوراسپرتس برورزسانی
هایی برا پشت سر گذاشته، استفاده شده است. هدرز لمونز به همراه جعبه دنده خودکار
آرت کار بیلت این مجموعه را کامل و دستیابی به 700 اسب بخار خروجی را تضمین می
کند. خروجی های اگزوز کناری و بروزرسانی های سیستم تعلیق نیز هماهنگ با کل پروژه
در بهترین شکل انجام شده اند.