April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۴۷۰۱
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
0
در حال حاضر امکان تزریق و بکارگیری فاینانس و سرمایه گذاری خارجی به میزان ۵۰ میلیارد دلار در سطح کشور وجود دارد که بخشی از آن به صنایع آب و برق مربوط می شود.
جذب سرمایه خارجی 15 میلیارد یورویی در صنعت آب و برقپول‌نیوز - در دوران تحریم کشورهای خارجی تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در صنایع ایران نداشتند که این ماجرا با اجرای برجام رنگ‌و بوی دیگری یافت. به‌طوری‌که شاهد رفت‌وآمد گسترده هیات‌های خارجی به‌ویژه به وزارت نیرو بودیم که این موضوع نیز موجب جذب سرمایه در دو صنعت آب‌وبرق شده است.

در حال حاضر امکان تزریق و بکارگیری فاینانس و سرمایه گذاری خارجی به میزان ۵۰ میلیارد دلار در سطح کشور وجود دارد که بخشی از آن به صنایع آب و برق مربوط می شود، چراکه طی دو سال اخیر صنعت آب‌وبرق کشور با پیگیری های وزارت نیرو، توانست مجوز اجرای طرح هایی با سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۵ میلیارد یورو را کسب کند.

ازسوی دیگر نیز وزارت نیرو صراحتا اعلام کرده که ایجاد شرکت‌های همکار مشترک در داخل کشور با مشارکت خارجی ها و پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم هایی بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در داخل کشور برای صادرات خدمات آب و برق در دستور کار قرار دارد.

در همین راستا محمد کبیری - مشاور وزیر نیرو در امور سرمایه‌گذاری – با اشاره به تاثیرات برجام در صنعت آب و برق به ایسنا گفت: زمانی که سرمایه‌گذار احساس کند شرایط در یک کشور مناسب نیست به دنبال جایی امن می‌گردد و باید گفت خوشبختانه در حال حاضر کشورهای اروپایی نسبت به ایران این اعتماد را پیدا کردند.

وی با بیان این‌که کشورهای خارجی پروژه‌های ایران را شناسایی و به این اعتقاد رسیده‌اند که بخش خصوصی شرایط خوبی را در ایران دارد، اظهار کرد: در بخش انرژی‌های فسیلی تجدیدپذیر استفاده از منابع آب، آب شیرین‌کن‌ها، سد و پروژه‌های انتقال آب پتانسیل‌های خوبی در ایران شناسایی شده است.

به گفته کبیری، سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری‌ در حوزه برق و آب در ایران دارند، اما به دلیل این‌که سرمایه‌گذاران عادت دارند که گام‌های خود را به صورت مطمئن بردارند برای ایجاد سرمایه‌گذاری نیازمند موسسه بیمه‌ای مطمئن برای حمایت بودند.

این مقام مسوول معتقد است که پس از برجام فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در وزارت نیرو به وجود آمده و کشورهای خارجی تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق دارند.

در صنعت آب‌وبرق ایران پتانسیل‌های متعددی وجود دارد که نبود سرمایه و مشوق موجب عدم شکوفایی شده و به‌نظر می‌رسد که ورود سرمایه خارجی به ایران می‌تواند تاثیرات مثبتی در ارتقا این دو صنعت مهم و حیاتی داشته باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: