کد خبر: ۲۱۶۳۲۳
۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
0
سراجی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری گروه غواصی آتش نشانان بهشهر تشکیل شده که چهار آتش نشان آموزش غواصی دیدند و تجهیزات غواصی به ارزش 15 میلیون تومان خریداری شده است.
پول‌نیوز -  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر گفت: از ابتدای سال جاری گروه غواصی آتش نشانان بهشهر تشکیل شده که چهار آتش نشان آموزش غواصی دیدند و تجهیزات غواصی به ارزش 15 میلیون تومان خریداری شده است.

حسین سراجی در نشست خبری با اصحاب بسیج رسانه بهشهر، اظهار کرد: جامعه آتش نشانان کشور هر ساله چندین شهید را تقدیم این مرز و بوم می کرد اما شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو مظلومانه و با عشق و ایثار خاصی به شهادت رسیدند و جان خود را برای نجات شهروندان هدیه کردند و در واقع شهدای آتش نشان پلاسکو شهدای شاخص آتش نشانی پس از حادثه بمباران پالایشگاه نفت آبادان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از جان گذشتگی شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو 3 پیام مهم دارد اول اینکه چراغ راه جدیدی برای آتش نشانان کشور روشن کرد که هیچ گاه در حین خدمت فراموش نکنند و ترس بر آن ها غالب نشود و همیشه به یاد داشته باشند که وظیفه و شغل آتش نشانی ایجاب می کند که باید در مواقع اضطراری از جان خود بگذرند تا جان شهروندان را نجات دهند.

وی اظهار کرد: در زندگی امروزی که ساختمان های چند طبقه وجود دارند عملیات های آتش نشانی بسیار سخت تر است زیرا در واحدهای طبقاتی عمودی گسترش حریق با شدت و سرعت زیادی صورت می گیرد اما در خانه های ویلایی گسترش آتش آهسته تر و مهار آن سریع تر انجام می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر خاطرنشان کرد: زمانی که آپارتمان های چند طبقه ساخته می شود باید امکانات و تجهیزات متناسب با این زندگی را نیز فراهم کرد و در هر واحد مسکونی و تجاری باید جعبه آتش نشانی تعبیه شود که متاسفانه در سال های گذشته به این بخش توجه نشده است.

سراجی گفت: در بحث پیشگیری در زمینه ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری ورود پیدا کردیم تا تمهیدات ایمنی لحاظ شود و جعبه آتشنشانی درون ساختمان ها تعبیه شود زیرا برای ساختمان های چند طبقه آبرسانی برای آتش نشانی دشوار است و نیز در بحث مقررات ملی ساختمان ورود پیدا کردیم و منجر به این شد که از 2 سال گذشته تا کنون در حین احداث بنا شهروندان بر اساس دستورالعمل سازمان آتش نشانی باید موارد ایمنی را رعایت کند.

وی افزود: بازدید ایمنی از واحدهای تجاری پرخطر در دستور کار آتش نشانی بهشهر قرار گرفته و در ماه های گذشته به صورت موردی چند مجتمع تجاری سطح شهر بازدید صورت گرفت و توافق های اولیه برای نصب شیر آتش نشانی به منظور آبرسانی آسان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر اظهار کرد: در حال حاضر سه ایستگاه آتش نشانی، 45 نیروی آتش نشان، 8 دستگاه خودروی آتش نشانی اطفایی و امدادی در ناوگان آتش نشانی بهشهر وجود دارد.

سراجی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه 40 تا 50 برگه حادثه اعزام خودرو امدادی و اطفایی پر می شود، گفت: سال گذشته بیش از 800 مورد عملیات اطفایی و امدادی در بهشهر انجام شد که در زمان برداشت محصولات کشاورزی بیشترین عملیات های آتش نشانی بهشهر صورت می گیرد و ماه های پایانی سال پایین ترین تعداد حوادث را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری گروه غواصی آتش نشانان بهشهر تشکیل شده که چهار آتش نشان آموزش غواصی دیدند و تجهیزات غواصی به ارزش 15 میلیون تومان خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر گفت: عملیات های آتش نشانی به دو گروه امدادی و اطفایی تقسیم می شود که در بهشهر در حوزه اطفایی به ترتیب مزرعه و سپس منزل مسکونی بیشترین آمار آتش سوزی را دارند و در حوزه امدادی حوادث آسانسور بیشترین عملیات ها را تشکیل می دهد.

سراجی خاطرنشان کرد: در عملیات آتش نشانی وقت طلایی یعنی 5 دقیقه ابتدایی بروز حریق، بسیار مهم است تا با گزارش به موقع مردم، آتش نشانی به موقع در محل حادثه حضور یابد و آتش را به موقع مهار کرده و از بروز خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنیم.

وی افزود: به دلیل گسترش محدوده شهری و افزایش جمعیت در سال گذشته ایستگاه شماره 3 آتش نشانی بهشهر افتتاح شد اما به دلیل نبود خودرو و تجهیزات؛ این ایستگاه کار خود را آغاز نکرد البته یک خودروی آتش نشانی 5 ماه پیش تهیه شد و وجه پلاک گذاری را شهرداری بهشهر به موقع واریز کرد اما مشکلی در پلاک گذاری وجود داشت که بالاخره امروز پلاک گذاری انجام و در ایستگاه شماره 3 بهشهر مستقر می شود که این ایستگاه بخش زیادی از شهر را پوشش می دهد و زمان رسیدن به محل حادثه را تقریبا به حد استاندارد رسانده است.

سراجی گفت: امیدواریم بتوانیم به زودی یک ایستگاه آتش نشانی دیگر انتهای خیابان امام در بهشهر احداث کنیم تا زمان رسیدن به خیابان هنر که بافت فرسوده دارد و یک طرفه نیز هست، کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهشهر، تشک نجات، دستگاه تنفسی و نردبان بالابر را از کمبودهای ناوگان آتش نشانی بهشهر برشمرد و افزود: در حال حاضر فقط 7 دستگاه تنفسی داریم اما در زمان وقوع حوادث بزرگ به دستگاه های تنفسی بیشتری نیاز است.

سراجی خاطرنشان کرد: طبقات ساختمان های بهشهر به 9 طبقه رسیده و اگر حادثه آتش سوزی صورت بگیرد دسترسی به طبقات بالا و آبرسانی با توجه به امکانات آتش نشانی بهشهر امکان پذیر نیست و برای پوشش ساختمان های 9 طبقه به نردبان بالابر 32 متری نیاز داریم که ارزش بالابر خارجی 4 میلیارد تومان و بالابر تولید داخلی 600 میلیون تومان است که امیدواریم تا دو سال آینده بتوانیم این بالابر را برای ناوگان آتش نشانی بهشهر تهیه کنیم و البته برای تامین آن به کمک خیرین و مسوولان نیاز داریم.

وی افزود: محدوده قانونی فعالیت آتش نشانی در حریم شهری است اما شورای تامین شهرستان می تواند این اجازه را بدهد که در بهشهر این اجازه صادر شده است و آتش نشانی بهشهر می تواند در مواقع لزوم به خارج از محدوده شهر نیز اعزام شود.

سراجی اظهار کرد: در دو سال گذشته ناوگان آتش نشانی بهشهر 20 شیر آتش نشانی از کمک های سازمان شهرداری ها دریافت کرد اما متاسفانه تا کنون موفق به نصب هفت شیر آتش نشانی شدیم زیرا در زمان وقوع حادثه شیرآب آتش نشانی می تواند در سرعت بخشیدن به عملیات کمک کند.

وی در پایان تصریح کرد: برنامه ریزی شده که برای حوادث خاص مانند سیل از پنج حلقه چاه آب که شهرداری بهشهر در سطح شهر در اختیار دارد و قابلیت آبگیری برای خودروی آتش نشانی را نیز دارند استفاده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: