کد خبر: ۲۱۹۱۶۶
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
0
در حال‌حاضر دو شرکت ژاپنی مزدا و ایسوزو و دو شرکت چینی فاو و سایک، شرکای آسیایی گروه بهمن به شمار می‌روند اما احتمال اضافه شدن یک خودروساز اروپایی نیز به جمع این شرکا وجود دارد.
پول‌نیوز - در یک‌سال گذشته گروه بهمن در بین خودروسازان ایرانی با بیشترین میزان تغییرات همراه بوده است، اگر بخواهیم این تغییرات را بررسی کنیم، باید اول به موضوع تغییر مالکیت این گروه اشاره کرد که در سال جدید بخش اعظم سهام این خودروساز به  بخش خصوصی و به شرکت قطعه‌سازی کروز واگذار شد و به‌تبع این امر، مدیریت گروه بهمن نیز تغییر کرد.

به گزارش روزنامه دنیای خودرو، بر اساس استراتژی تیم قبلی مدیریتی گروه بهمن قرار بود در سال جاری این خودروساز بخش خصوصی  با ایسوزو برای تولید وانت جدید، کامیون، کشنده و مینی‌بوس همکاری کند و با شرکت مزدا هم برای عرضه و تولید سه مدل سواری و شاسی‌بلند به همکاری بپردازد. هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و در سال جاری گروه بهمن نتوانست محصول جدیدی را روانه بازار کند.

با تغییر مدیریت گروه بهمن به‌نظر می‌رسد آنها قصد دارند یک تغییر جدی در شرکای خارجی خود به وجود آورند. در حال‌حاضر دو شرکت ژاپنی مزدا و ایسوزو و دو شرکت چینی فاو و سایک، شرکای آسیایی گروه بهمن به شمار می‌روند. اما به‌نظر می رسد مالکان جدید گروه بهمن که مدیران ارشد شرکت قطعه‌سازی کروز به‌شمار می‌روند، ایده‌های زیادی را در ذهن خود می‌پرورانند و می‌خواهند یک خودروساز خوب و مشهور اروپایی را به‌مجموع همکاران خود اضافه کنند.

در همین زمینه حمیدرضا داودزاده، مدیرعامل بهمن‌موتور، اصلی‌ترین زیر‌مجموعه گروه بهمن در گفت‌وگو با روزنامه دنیای‌خودرو در مورد مذاکرات این گروه برای همکاری با شرکای خارجی می‌گوید: «در حال مذاکره با چند شرکت خارجی برای همکاری و تولید خودرو هستیم. شرکت مزدا جزو این شرکت‌هاست و خودروسازان اروپایی نیز در بین شرکای جدید گروه بهمن قرار خواهند گرفت.»

مدیرعامل بهمن‌موتور  با تاکید براینکه در زمان تحریم‌ها مزدا ارتباط خود را با گروه بهمن قطع کرد و تولید مزدا سه متوقف شد و به‌‌نوعی ژاپنی‌ها ما را تحریم کردند، گفت: «اما بعد از تحریم‌ها گروه بهمن اولین شرکتی بود که توانست از فضای به‌وجود‌آمده بعد از امضای برجام استفاده و با همکاری شرکت ایسوزوی ژاپن وانت دی‌مکس را تولید و روانه بازار کند.»

این مدیر‌ارشد گروه بهمن همچنین در مورد تاثیر برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو بر آینده تعاملات جهانی این صنعت گفت: «برگزاری چنین رویدادهایی موجب می‌شود مردم از پیشرفت‌هایی که صنعت خودرو در یک‌سال گذشته صورت گرفته است، مطلع شوند و همچنین شرکت‌های خارجی که در این همایش حضور پیدا کرده‌اند، به‌دلیل آشنایی با این پیشرفت‌ها، این امر بر آن‌ها تاثیر گذاشته و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های بین‌المللی صنعت خودروی کشور شود.»

براساس این گزارش، به‌نظر می‌رسد گروه بهمن در آینده قصد دارد در شرکای خارجی خود تغییراتی ایجاد کند و با توجه به ورود خودروسازانی چون پژو، رنو و فولکس‌واگن به بازار خودروی کشور، آنها نیز از شرکای اروپایی بهره ببرند و به نوعی از قافله رقابت باز نمانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: