April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۹۳۱۴
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
0
5435 کارگر و مهندس به طور سه شیفت در خط 7 مترو تهران فعالیت کرده و در تلاش برای تکمیل این خط هستند.
پول‌نیوز - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص جزییات افتتاح 5 ایستگاه خط 7 مترو تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

مازیار حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند تکمیل خط 7 مترو تهران گفت: احداث خط 7 یکی از سخت‌ترین عملیات‌های زیرزمینی بود.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو L است و این سختی کار را دوچندان می‌کرد، گفت: خط  7 مترو از ورزشگاه تختی آغاز شده و  با حرکتی که از سمت شرق به غرب دارد به میدان صنعت می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سستی خاک، بالا بودن خط آب‌های زیرزمینی و فرسودگی ساختمان‌ها در طول مسیر احداث این خط مترو را سخت‌تر می‌کرد، گفت: امیدواریم امسال 5 ایستگاه مسافربری و 2 ایستگاه عبوری به طول 10 کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

به گفته حسینی، ایستگاه محمدیه در خط یک و ایستگاه نواب در خط دو، ایستگاه‌های تقاطعی در خط هفت هستند که تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خط 7 از زیر تمامی خطوط مترو عبور می‌کند و به عنوان یکی از عمیق‌ترین خطوط مترو شناخته می‌شود، گفت: خاک به شدت ناپایدار، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و بافت فرسوده بالای سر، سبب شد که این حفاری‌ها با دقت بیشتری انجام گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌ها به صورت صددرصد به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل شرکت بهره‌برداری مترو خواهد شد، تصریح کرد: حتی پله برقی و... آنها نیز نصب خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه خط 7، 30 کیلومتر طول دارد و با 22 ایستگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر، 3 میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا می‌شود و با احداث خط 7، یک میلیون و 1620 مسافر دیگر توسط مترو جابه‌جا خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال و سال آینده با افتتاح خطوط 6 و 7 رکورد بهره‌برداری 30 کیلومتر مترو را خواهیم شکست، افزود: 5 ایستگاه محمدیه، بریانک، کمیل و رودکی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و دو ایستگاه عبوری هلال‌احمر و تقاطع مولوی – ولیعصر نیز زیر بار خواهند رفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرفاصله قطارها در خط هفت نیز تصریح کرد:  سرفاصله قطارها در خطوط جدید 30 دقیقه است و زیر بار رفتن بیشتر خط، سرفاصله‌ها نیز کاهش می‌یابد.

حسینی درباره ریزش‌های مترو گفت: داخل تونل هیچ ریزشی نداشتیم؛ چراکه خط 7 به وسیله دو دستگاه تی‌بی‌ام از دو مسیر در حال حفاری بود اما منتها به برخی موارد بنا به دلایلی همچون خاک ناپایدار و ساختمان فرسوده اطراف ریزش‌هایی را ایجاد کرد اما ربطی به حفاری تونل مترو نداشته است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خط 7 مترو L بودن آن است، افزود: از ورزشگاه تختی تا بریانک ضلع کوچک L است و پس از آن 90 درجه مسیر خط 7 تغییر کرده و به سمت شمال حرکت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ریل‌گذاری این خط انجام شده است، گفت: حتی کف ریل‌ها نیز شسته شده است و منتظر تکمیل ایستگاه‌ها برای افتتاح هستیم؛ چراکه معتقدیم ایستگاه‌ها باید به صورت صددرصد تکمیل شده و سپس به بهره‌برداری برسد.

به گفته حسینی، 5435 کارگر و مهندس به طور سه شیفت در خط 7 مترو تهران فعالیت کرده و در تلاش برای تکمیل این خط هستند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مهندس ، کارگر ، مترو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: