April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۱۱۶۹
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
0
حسین خضری گفت: امیدواریم تا آخر اسفند ماه امسال به تولید 1660 دستگاه خودرو دست پیدا کنیم.
تولید کِشنده جدید با کابین 100 درصد ایرانیپول‌نیوز - مدیرعامل سیباموتور از ورود کشنده جدید با کابین ۱۰۰ درصد ایرانی اواخر پاییز به بازار خبر داد.

حسین خضری در حاشیه همایش سالانه FAW در چنگدو چین با اشاره اینکه برنامه امسال تولید 1720 دستگاه کامیون و کامیونت بود، اظهار داشت:  امیدواریم تا آخر اسفند ماه امسال به تولید 1660 دستگاه خودرو دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه پس از برجام اتفاقات خوبی در بازار خودروی ایران به وجود آمده است، افزود: امروز رقبای مختلفی خواستار رقابت در بازار ایران هستند که همین امر باعث می شود تا خودروسازان ایرانی برنامه هایی را برای ارتقائ کیفیت و کسب سهم بازار داشته باشند.

خضری با اعلام اینکه برای شرکات های بین المللی در تولید محصول نیز برنامه هایی را در دستور کار داریم، گفت: در حال حاضر این شرکت نماینده FAWاست. در سال آینده محصولات کشنده را با تغییرات جدیدی به همراه ارتقا کیفی تولید خواهیم کرد.

نماینده رسمی FAW در ایران با اشاره به اینکه اواخر پاییز کشنده جدید شرکت راهی بازار می شود، تصریح کرد: در حال حاضر محصولات فعلی این شرکت با 30 درصد ساخت داخل راهی بازار می شوند که در صددیم این میزان را تا 40 درصد برسانیم. البته باید تأکید کرد تیراژ خودروهای تجاری زیاد نیست و همین امر باعث می شود تا داخلی سازی محصولات این بخش به صرفه نیست .

خضری در ادامه با بیان اینکه کشنده جدید دارای کابین صد درصد ایرانی است، گفت: در حوزه صادرات نیز اقدامات متعددی در دستور کار داریم البته میزان تولید خود را هم در سال آینده به ٢ هزار دستگاه خودرو خواهیم رساند.

وی به قرارداد شرکت برای 500 دستگاه خودروی تجاری و ٢ هزار دستگاه از محل ماده ١٢ با راهدای خبر داد و افزود: در حال حاضر 140 هزار دستگاه خودروی تجاری و باری بالای ٢٥ سال و ٦٥ هزار دستگاه خودروی تجاری باری بالای ٣٥ سال در کشور وجود دارد که به دلیل کمبود منابع امکان نوسازی آنها نیست در این مسیر دولت می تواند با تخصیص منابع شرایط را برای تعویض خودروهای فرسوده در این بخش انجام دهد.

به اعتقاد خضری براساس آمار سال ٩٤  در کشور ٤٣٨ هزاردستگاه خودروی تجاری و باری وجود دارد.

نماینده رسمی شرکت FAW در ایران در رابطه با قراردادهای جدید خودروی و سیاست های وزارت صنعت در الزام افزایش ساخت داخل محصولات مشترک، گفت: بحث حداقل ساخت داخل 20 درصدی برای خودروهای تجاری در قراردادهای خارجی مدنظر قرار گرفته که باید تا 60 درصد هم برسد همچین موضوع صادرات 30 درصد از محصولات هم در این خوزه پیش بینی شده است.

امسال نیز همانند سال های گذشته همایش شرکت FAW در چنگدو چین با حضور مسولان این شرکت برگزار شد. در این همایش نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش این شرکت در کشورهای مختلف معرفی می شوند. در مراسم امسال سیباموتور به عنوان تنها نماینده رسمی این شرکت در ایران با فروش 1200 دستگاه عنوان نخست فروش را از آن خود کرد. .

شرکت FAW حدود ٥١ نماینده خارجی دارد که از این تعداد 40 نماینده توزیع کننده و ١١نماینده از جمله سیباموتور توایدکننده محصولات این شرکت محسوب می شوند.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: