کد خبر: ۲۲۲۷۹۶
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
0
صالحی‌نیا گفت: بیش از 60 درصد واحدهای شناخته‌شده با 40 تا 70 درصد ظرفیت خود مشغول به کارند...
پول‌نیوز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تسهیلات امسال بخش صنعت عمدتا به احیای واحدهای نیمه‌فعال اختصاص یافته است.

محسن صالحی‌نیا در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش پول‌نیوز درخصوص سهم واحدهای نیمه‌فعال از 16 هزار و 8 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، معدنی و کشاورزی، با بیان مطلب فوق افزود: بیش‌تر این تسهیلات به واحدهایی تعلق گرفته است که با 40 تا 70 درصد ظرفیت خود مشغول به کار بوده‌اند و عمدتا نیمه‌فعال محسوب می‌شده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد واحدهای شناخته‌شده در این وضعیت بوده‌اند و 35 درصد نیز با 20 تا 40 درصد ظرفیت مشغول به کارند.

به گفته معاون صنایع وزارت صنعت، 5 درصد باقی‌مانده یا بالای 70 درصد ظرفیت فعال دارند یا در مواردی زیر 20 درصد فعال بوده و در وضعیت راکد محسوب می‌شوند، اظهار داشت.

وی اظهار داشت: سهم واحدهای صنعتی و معدنی از تسهیلات امسال 12 هزار میلیارد تومان و سهم بخش واحدهای تولیدی کشاورزی 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

صالحی‌نیا متوسط پرداخت تسهیلات را یک میلیارد و 90 میلیون تومان در بخش صنعت و معدن و 308 میلیون تومان در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: کل تسهیلات پرداختی در طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی و طرح‌های نیمه تمام 22 هزار و 433 واحد بوده است که از این تعداد 9 هزارو 500 واحد در بخش صنعتی و معدن، حدود 10 هزار و 700 واحد در بخش کشاورزی بوده‌اند و 3150 طرح نیمه‌تمام نیز شامل 1400 طرح صنعتی و معدنی و 1700 طرح جهاد کشاورزی پوشش داده شده است.
 
وی ادامه داد: حدود 59 هزار واحد تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی و طرح‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد 46 هزارو 500 واحد تولیدی شامل 16 هزار واحد صنعتی و معدنی و 30 هزار واحد کشاورزی بوده‌اند.

معاون صنایع وزیر صنعت اضافه کرد: همچنین از کل واحدهای ثبت نام شده 12 هزار و 400 طرح نیمه‌تمام شامل 4 هزار طرح صنعتی و معدنی و 805 هزار واحد کشاورزی بودند.

بر اساس آمار بانک‌های کشاورزی، ملی، ملت، صادرات، تجارت، سپه و صنعت و معدن در این امر پیشتاز بودند.

صالحی‌نیا میزان کل تسهیلات بخش تولید  را در 10 ماهه سال گذشته  86 هزار میلیارد تومان و با حدود 43 درصد تغییر در عدد مطلق اعلام کرد.

وی در پایان گفت: طی 10 ماهه سال جاری ارزش مطلق تخصیص منابع کل صنعت و تولید 124 هزار میلیارد تومان و درصد آن 29 درصد کل تسهیلات بوده که بخشی از آن تجدید یا تسهیلاتی است که از قبل هم اخذ شده بود و با توجه به شرایط برای تمدید و اخذ آن اقدام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: