کد خبر: ۲۲۴۴۵۶
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
0
حسین فروزان، با بیان اینکه در این مدت برای 31 هزار مسافر امکان اقامت شبانه ایجاد شده بود، اضافه کرد: امسال اقامت شبانه نیز 28 درصد رشد داشته اما همچنان مراکز اقامتی و هتل های این منطقه نیازمند توسعه است.
بازدید 847 هزار مسافر نوروزی از منطقه آزاد ماکو
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بازدید 847 هزار مسافر نوروزی از این منطقه اشاره کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، حسین فروزان، با بیان اینکه در این مدت برای 31 هزار مسافر امکان اقامت شبانه ایجاد شده بود، اضافه کرد: امسال اقامت شبانه نیز 28 درصد رشد داشته اما همچنان مراکز اقامتی و هتل های این منطقه نیازمند توسعه است.

وی همچنین به ورود 12 هزار و 200 گردشگر خارجی از کشورهای همسایه به ایران از طریق منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: آمار پذیرش گردشگران خارجی نیز نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته و در بیشتر موارد مربوط به گردشگران ترکیه و کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، آلمان و غیره بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، برودت هوا در تعطیلات نوروزی سال جاری را یادآور شد و ادامه داد: حجم پذیرش مسافران نوروزی با وجود شرایط نامناسب جوی این منطقه قابل توجه بوده و بر اساس آمار پلیس راه ماکو تردد خودرو در این مدت نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

فروزان افزایش ورود گردشگران به منطقه آزاد ماکو را موجب خرسندی و عاملی برای کاهش سفرهای خارجی خواند و خاطر نشان کرد: آمار تردد مسافر در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به تابستان گذشته کمتر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا عید سال آینده سال پرباری برای بخش گردشگری منطقه آزاد ماکو باشد و ادامه داد: با توجه به راه اندازی فرودگاه جدید در این منطقه، تلاش خواهیم کرد تا آمار مسافران را به بالای یک میلیون نفر برسانیم و این امر نیازمند آماده سازی زیر ساخت ها و امکانات اسکان با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه دارای آثار تاریخی و طبیعی ارزشمندی است و می تواند به یک مرکز جذب گردشگران داخلی و خارجی در شمال غرب کشور تبدیل شود.

به گفته وی تعداد گردشگر منطقه آزاد ماکو در مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور بیشتر بوده اما مزیت های اسکان موجب بالا رفتن آمار سکونت مسافران در آن مناطق در مقایسه با منطقه آزاد ماکو شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: