کد خبر: ۲۲۴۵۷۵
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
0
پول‌نیوز - وزیر راه و شهرسازی گفت: با اطمینان اعلام می کنیم که پروژه آزادراه تبریز - مرند با سرعت خوبی در حال اجراست و امید است بتوانیم به خوبی آرزوی مردم آذربایجان را در این راستا محقق کنیم.

عباس آخوندی در مراسم افتتاح قطعه اول آزاد راه تبریز - مرند با اشاره به تاخیر در فرآیند عملیاتی این پروژه، اظهار کرد: در سفری که رئیس جمهور به آذربایجان شرقی داشتند مقرر شد که پروژه ی آزادراه تبریز - مرند - بازرگان با سرمایه خارجی شروع شود، مصوبه ی هیئت وزیران نیز شد ولی در عمل سرمایه گذار به حرف خود عمل نکرد و ما نیز مجبور به درخواست سرمایه گذار جدید شدیم.

وی ادامه داد: بعد از درخواست سرمایه‌گذار، یکی از شرکت های ایرانی اعلام آمادگی کرد و عملیات عمرانی به طور جدی شروع شد، اکنون نیز یکی دو ماه است که عملیات شروع و تملک زمین و ... نیز انجام شده و زیرسازی شده است.

آخوندی با اشاره به اهمیت آزاد راه تبریز_مرند بیان کرد: این پروژه مهم است، چرا که این کوریدور، شرق را به غرب و شمال را به جنوب متصل می کند. و کوریدور بسیار مهمی است.

وی گفت: این پروژه شامل سه باند رفت و سه باند برگشت است، طول کلی این پروژه ی مهم، بیش از ۲۰۰ کیلومتر است، از این رو به صورت فاز به فاز مورد بهره برداری قرار می گیرد، قطعه اول این پروژه شامل ۶۳ کیلومتر از آزاد راه تبریز - مرند است که این محور تا نیمه اول سال آینده به صوفیان خواهد رسید، مابقی بخش‌ها نیز به تدریج به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به ساخت تانکرهای دوجداره نگهداری قیر در آذربایجان شرقی نیز افزود: امروز یک پروژه‌ی بزرگ دیگر نیز توسط صنفت گران آذربایجان ساخته شده و با توجه به اینکه تولید پنج میلیون تن قیر با ارزش چهار هزار میلیارد تومان انجام می شود،  از این رو بالا بردن کیفیت آن بسیار امر مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وقتی که قیر در کارخانه تولید می شود درجه‌ی کیفیت بالایی دارد و برای حفظ این کیفیت نیاز به محافظت دارد که تانکرهای دوجداره طراحی شده در آذربایجان شرقی این امکان را به خوبی فراهم خواهد کرد، این تانکرهای دوجداره درجه حرارت قیر را حفظ کرده و عمر مفید آن را افزایش می دهند.

وی بیان کرد: طراحی این نوع تانکرها کار مهم و ماندگاری است که توسط صنعت گران آذربایجان‌شرقی انجام شده و نرخ بهره وری و عمر مفید قیر را افزایش می دهد.

قطعه اول آزادراه تبریز -مرند با حضور وزیر راه و شهرسازی  مورد بهره برداری قرار گرفت.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: