40 میلیارد ریال تسهیلات بدون سود به روستاییان پرداخت می شودپول‌نیوز -  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: 40 میلیارد ریال تسهیلات بدون سود با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید به روستاییان پرداخت می شود.

سیدابوالفضل رضوی روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روستاهای سیستان وبلوچستان در تهران، در روستای هریدوک لاشار شهرستان نیکشهر اظهار داشت: وامهای از صفر تا هشت درصد نیز برنامه ریزی شده است تا روستاییان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: دولت برای توسعه، آبادانی و ایجاد اشتغال روستاهای سیستان و بلوچستان برنامه اجرایی و عملی دارد.

وی ادامه داد: در طول سالهای اخیر دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای شاخص های توسعه انسانی در روستاها معطوف کرده و تاکنون موفقیت های خوبی نیز داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: باید قشرهای مختلف مردم با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران برای پیگیری امور و مطالبات روستاییان تلاش کنند تا موجب تحول و پیشرفت شود.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان ظرفیت های بالایی در زمینه کشاورزی، معادن، گردشگری، تولید انواع صنایع دستی به ویژه سوزن دوزی دست دوز بلوچ و سکه دوزی و غیره دارد که توجه به این بخش موجب ایجاد اشتغال هزاران نفر می شود.

رضوی با بیان اینکه توسعه یافته ترین استان کشور بدون شک سیستان وبلوچستان است، خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی به داشتن امکانات فیزیکی نیست بلکه داشتن انسان هایی بزرگ، نجیب و وفادار هر منطقه را توسعه یافته می کند.

وی گفت: انسان های توسعه یافته در روستاهای دور افتاده و محروم استان سیستان وبلوچستان وجود دارد که بدون چشم داشتی از مهمانانی که هیچ شناختی از آنان ندارند به نحو احسن پذیرایی می کنند. 

وی ادامه داد: دولت برای توسعه و ایجاد اشتغال روستاییان و مرزنشینان تسهیلات خوبی در نظر گرفته است که روستاییان می توانند از آنها بهره مند شوند. 

وی از ارائه آموزش برای دوخت انواع لباس محلی و بلوچی خبر داد و افزود: دولت در خدمت روستاییان و روستاها است و همیشه سعی در توسعه آنها دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از برنامه ریزی استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار نیکشهر و اهالی روستای هریدوک برای تجلیل از فعالان هنری، صنعتگران روستایی و زنان توانمند روستایی که با دستان خود انواع صنایع دستی را خلق می کنند، قدردانی کرد.
رضوی گفت: استان سیستان وبلوچستان برترین استان در نمایشگاه تهران بود که جا دارد از خلاقیت های زنان و مردان آن تقدیر شود.

وی با بیان اینکه این استان علیرغم داشتن ظرفیت های خدادادی هنوز برای ایرانیان ناشناخته مانده است، خاطرنشان کرد: با نگاه بلند استاندار این استان به مهمترین مقصد گردشگری ایرانیان تبدیل خواهد شد.

وی بااشاره به تامین آب آشامیدنی در حوزه بخش لاشار و شهرستان نیکشهر گفت: مشکلات حوزه آب، راه، برق، مخابرات و اینترنت روستاها پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش از 13 گروه موسیقی و ۲۷۰ نفر از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای روستایی سیستان و بلوچستان که در سال گذشته از بین 31 استان کشور مقام اول در تهران را کسب کرد با لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

روستای هریدوک در 80 کیلومتری جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر واقع شده است.

شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 141 هزار و 894 نفر جمعیت دارد و در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: