کد خبر: ۲۲۷۲۵۰
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
0
حمل‌ونقل عمومی در اولویت مدیریت شهری نبوده استپول‌نیوز - محسن هاشمی‌ در دیدار با جمعی از رانندگان اتوبوس‌های تهران گفت: حمل و نقل عمومی باید اولویت اصلی مدیریت شهری باشد و شهرداری باید از آن حمایت بیشتری کند.

محسن هاشمی که در جمع حدود یکصد نفر از رانندگان اتوبوس‌های شهری در تهران سخن می‌گفت، پس از شنیدن سخنان نمایندگان رانندگان اتوبوس و مشکلات آنها گفت: اگر بخواهیم روزانه شش میلیون نفر در تهران با اتوبوس جابه‌جا شوند و این سیستم با ایمنی وکیفیت مناسب به مردم خدمت‌رسانی کند باید اعتبارات و یارانه لازم را به آن تخصیص بدهیم .

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: در کشورهای توسعه‌یافته جهان که در اکثر موارد یارانه وجود ندارد به سیستم حمل و نقل عمومی یارانه قابل توجهی تعلق می‌گیرد اما متأسفانه در مدیریت شهری ما حمل و نقل عمومی در اولویت نبوده است و اتوبوس و مترو که بار اصلی این سیستم را به دوش می‌کشند با کمبود اعتبارات مواجه بوده‌اند.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: نگرش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مدیریت شهری بر همین اساس استوار بود و ایشان در اوج جنگ، لزوم فعال کردن پروژه مترو تهران را مطرح کرد و همواره بر اولویت سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل کاهش آلودگی هوا، ترافیک و معضلات دیگر تأکید داشتند.

محسن هاشمی در پایان ابراز امیداوری کرد در جلسات کارشناسی، راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات رانندگان اتوبوس‌های شهری در تهران طرح و پیگیری شود.

همچنین محسن هاشمی، در دیدار با اهالی  تهرانسر در منطقه  ۲۱ شهر تهران با در جریان مشکلات مردم این منطقه از تهران قرار گرفت.

هاشمی پس از شنیدن سخنان ۱۰ نفر از نمایندگان اهالی منطقه ۲۱، استفاده از ظرفیت‌ها و نقاط قوت این منطقه را برای ایجاد تحولی محسوس در معیشت، آسایش و رفاه منطقه ضروری دانست .

او با اشاره با مسائل همجواری با فرودگاه مهرآباد و وجود کارخانه های صنعتی در این منطقه گفت: نباید اهالی این منطقه فقط مشکلات و هزینه‌های این همجواری را تحمل کنند بلکه باید با طرح‌هایی امکانات رونق اقتصادی در منطقه، ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین آسایش برای مردم فراهم شود.

محسن هاشمی در پایان با اشاره به لزوم انسان‌محور بودن نظام مدیریت شهری گفت: نباید فکر کنیم با ساختمان و خیابان‌محوری به مردم می‌توانیم آرامش و رضایت بدهیم. حل مشکلات اجتماعی و مقابله با آسیب‌ها نیازمند اعتماد و اتکا به خود مردم است و باید از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها استفاده کرد
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: