کد خبر: ۲۲۸۵۲۲
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
0
محسن علوی‌سیرت گفت: بازار جهانی خدمات تعمیرات و نگهداری هواپیماهای تجاری به اندازه بازار فروش هواپیماهای تجاری، ارزشمند و گسترده است و صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران دارای نقاط قوت زیادی است.
بازار جهانی اویونیک هم‌تراز بازار فروش هواپیماهای تجاریپول‌نیوز - مسؤول کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: بازار جهانی خدمات تعمیرات و نگهداری هواپیماهای تجاری به اندازه بازار فروش هواپیماهای تجاری، ارزشمند و گسترده است.

محسن علوی‌سیرت با اشاره به اهمیت صنعت خدمات تعمیرات و نگهداری هواپیماهای تجاری در دنیا، اظهار کرد: بازار جهانی خدمات تعمیرات و نگهداری هواپیماهای تجاری به اندازه بازار فروش هواپیماهای تجاری، ارزشمند و گسترده است و صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران دارای نقاط قوت زیادی است.

وی افزود: از جمله نقاط قوت این صنعت در کشور می‌توان به دارا بودن سابقه طولانی در بخش هوایی، دارا بودن نیروی کار متخصص، باتجربه، مسؤولیت‌پذیر و تابع مقررات، ظرفیت بالای مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی، ارزان بودن نیروی کار متخصص، سطح کیفی کار هوایی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی و قابلیت ایجاد تأسیسات هوایی با هزینه‌های پایین اشاره کرد.

به گفته علوی‌سیرت، در ایران در حال حاضر حدود ۶ هزار نفر در بخش تعمیر و نگهداری هواپیما در شرکتهای مختلف مشغول به کار هستند که بخش مهمی از آن در حوزه اویونیک است.

وی تصریح کرد: استفاده از این ظرفیت و به روزرسانی آن می‌تواند در بهره‌مندی کشور از بازار بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی تعمیر و نگهداری هواپیما در جهان موثر باشد.

مسؤول کارگروه اویونیک ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ارزش بازار MRO حمل‌ و نقل هوایی تجاری درسال ۲۰۱۴ را حدود 62.1 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: تخمین زده می‌شود که این بازار به ارزشی معادل ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ برسد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک پرواز ایمن و تحت کنترل، اقتصادی و راحت باید از استانداردهای روز تبعیت کرد و دستیابی به آن تنها از طریق ارتقای دانش اویونیک در کشور امکانپذیر است.

به گفته علوی‌سیرت، صدها حسگر، عملگر و پردازنده به همراه هزاران کد نرم‌افزاری و ده‌ها سیستم کامپیوتری در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط دارند و اجزای اصلی اویونیک هواپیما را تشکیل می‌دهند. فناوری‌ها در بخش اویونیک شامل حوزه‌های ناوبری، رادیویی، راداری، مدیریت ارتباطات، سنسورها، کنترل و ثبت اطلاعات، کنترل پرواز و کنترل ترافیک هوایی می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: توسعه صنعت اویونیک کشور منوط به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و منابع انسانی، فضای تحقیقاتی، تکنولوژی‌های مورد نیاز و وجود چارچوب قانونی لازم برای فعالیت در این حوزه است که با وجود پتانسیل‌های موجود و اقدامات صورت گرفته تاکنون در این حوزه نسبت به سایر کشورهای منطقه می‌تواند نقش پررنگ‌تری را ایفا کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: