April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۹۳۱۱
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
0
علیرضا دائمی گفت: در صنعت آب و برق توان تولید به نوعی است که در حال حاضر ۹۵ درصد در این صنعت خودکفایی داریم و در صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز وزارت نیرو رتبه اول را در کشور دارد.
خودکفایی 95 درصدی صنعت آب و برقپول‌نیوز - قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: اخیرا نقدهایی به دولت یازدهم مبنی بر واردات بیش از حد در این دولت می‌شود که باید گفت تنها وزارت نیرو بیش از ۹۵ درصد خودکفایی وجود دارد.

علیرضا دائمی با بیان این‌که میزان واردات در دولت تدبیر افزایش یافته، اظهار کرد: در صنعت آب و برق توان تولید به نوعی است که در حال حاضر ۹۵ درصد در این صنعت خودکفایی داریم و در صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز وزارت نیرو رتبه اول را در کشور دارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو توانسته است ۹۰ طرح بزرگ در زمینه‌ی ساخت نیروگاه، توربین‌های گازی و تجهیزات دیگر در کشورهای همسایه اجرایی کند. به‌طور کلی در حال حاضر وزارت نیرو چه در بازار داخل و چه در بازار خارج رتبه سوم و چهارم را دارد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان این‌که بخش عمده‌ای از تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود، عنوان کرد: بزرگ‌ترین مانعی که در کشور وجود دارد یکی حل مشکلاتی است که ما بتوانیم در بازار جهانی نقش مهم‌تری ایفا کنیم.

دائمی لازمه‌ این مساله را افزایش روابط به صورت تعاملی با دیگر کشورها دانست و افزود: با انجام این کار می‌توان قدرت را در شرکت‌های آب و برق افزایش داد تا بتواند در کشورهای دیگر فعال‌تر باشد.

به گفته وی، مانع دیگر در این زمینه بحث‌های بانکی و ضمانت‌نامه‌ها است که اکنون بسیاری از این مشکلات حل شده اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای ایجاد شود که بتوانیم در بازارهای رقابت جهانی نقش مهم‌تری داشته باشیم.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده در صنعت آب و برق، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل‌های ایران در زمینه‌ی آب و برق لازم است که با حل مشکلات گام‌های بیشتری در این عرصه برداشت.

دائمی در خصوص فعالیت‌های وزارت نیرو با اتکاء به اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد از برنامه‌های وزارت نیرو در زمینه اقتصاد مقاومتی به نتیجه رسیده البته در برخی از موارد توانسته اقتصاد مقاومتی را ۱۰۰ درصد و در برخی موارد همچون توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر تا ۱۳۰ درصد اجرایی کنیم.

وی دیگر اقدامات وزارت نیرو را آبرسانی و برق‌رسانی به روستاهای کشور عنوان کرد و گفت: در زمینه بهینه‌سازی مصرف برق و کاهش تلفات نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: